elaweannesi Tarifler hemen hemen birbiriyle ayni ondan vermedim🤭Sütünüzü bol kaynatiyorsunuz ne cok fazla ne çok az kararinda olacak.Sütünüzü ılımaya bırakın ne çok sıcak olacak ne de çok soğuk.Dengeyi anlamaniz için parmaginizi sütün ortasina daldırın orta kisim sutun sicakligini gosterir.2,3saniye icinde tutun hani süt cok sicak oldugunda parmagimizi bekletemiyoruz ya oyle olmasin bekletip,bekletememe arasinda olacak😊Ben genellikle 5 litrelik süt mayalıyorum,mayam için ise yarim su bardagindan 2 parmak gececek sekilde yogurt dolduruyorum çatalla iyice puturleri kaybolacak sekilde cirpiyorum ardindan yarim su bardagindan 2 parmak yogurt doldurmustuk ya hani 1 su bardagini tamamlamak icin kalanina su dolduruyorum kalın ayran kıvamini alacak fazla civik yapmayin sakın🙄su yerine süt de ekleyebilirsiniz ama bn tercihimi suyla dengeliyorum.Ardindan yogurdu sutun ortasindan dökup kasik yardimiyla yavasca karistirin bir temiz tülbenti üstune ötrüp tencerenin altini ve etrafini kalin bezle sarın.5,6 saat sonra tencereyi hafif sarsın tutmussa dolaba alın tutmamissa biraz daha bekleyin😊yogurdunuzu ilk günden kırmayın en fazla 2 gun bekletin taş gibi olacaktır…Simdiden afiyet olsun🥰