Bussyldrm
dr. Erhan Karaalp madalyon kitabında bu testlere çok güzel değinmiş. Down sendromu için tek tanı testinin amniyosentez olduğu,doğruluğunun %100 olduğunu söylüyor. Şu cümlesini de aktarmak isterim;
‘’Bebeğinin down sendromlu olup olmadığını bilmek istiyor musun; peki bilirsen gebeliğini sonlandırır mısın?
Sonlandırmayı tercih edenler fetal DNA testlerini doğruluk oranının %99,7-%99.9 olduğunu bilerek tercih etmeliler. %100 doğruluk isteyenler ise amniyosenteze yönelmeliler. İkili,üçlü,dörtlü testlerdeki hiçbir değer güvenli değildir. ‘’ diyor.
Ben kendi adıma yaptırmadım ;doktorumla da paylaştım. Öyleyse bile kabulümüz dedik eşimle. Herkesin ebeveyn olarak alması gereken bir karar. 2li 3lü 4lü test stres ve zaman kaybından başka bir şey değil.