@Afraaaa Aynen doğru olgunluk çok önemli, daha kesmeden o küçük yuvarlak sap kısmını çıkardığında gördüğün yerin kahverengi olması lazım. Ama çok koyulaşmışsa bozulmuş demektir, hafif bir kahvelik yeter. Açık renkse daha olgunlaşmamış demektir.
Bir de cins önemli, “hass” avokado cinsi diğerlerine göre daha lezzetli oluyor bence.
Ben her sabah kahvaltıda dilimleyerek yiyorum, üzerine limon sıkıyor ve tuz serpiyorum veya akşam salatalara ekliyorum yine salata sosuyla birleşince çok lezzetli oluyor..
Veya ezip, peynir, az z.yağı, baharatlar, limon, sarımsak karıştırıp ekmeğe vs sürebilirsin..
Faydaları çok, google’a bir sor istersen, oku oku bitmez:)