(Uzun olmuş kusura bakmayın)
Nasıl başlayayım nereden başlayayım bilmiyorum. Öncelikle rabbim isteyen herkese nasip etsin. Burada doğum hikayelerini okurken hep duygulanırdım bana da yazmak nasip oldu🌸 Hiç uzatmadan süreç nasıl gelişti onu anlatayım. Hamilelik boyunca yoga pilates spor vs yapmadım öncelikle onu söyleyeyim. Ama hep ayaktaydım ve geziyordum evin içinde. Zaten hamileliğimin en ağır zamanları hep kara kışa denk geldiğinden inanın 10 kere yürüyüş yapmamışımdır. Haftasonu avmlerde dolaşmak dışında bir aktivitem olmadı. Yalnız dediğim gibi gün içinde yatıp uyumuyordum evimin işini her şeyimi kendim yaptım aktif bir hamileydim. Öyle böyle son haftalara kadar geldik. 36. haftadan sonra ben ağırlaştığımı hissettim iyice. Yaklaşık +19 kilo aldığım için artık kalkmak için elimi tutuyordu eşim ve annem. Son adet tarihine göre 9 nisan gözüküyordu doğumum ama ben hissediyordum o kadar beklemeyeceğini😻 normal doğum çok istiyordum ve doğuma dair her şeyi enine boyuna bütün gerçekçiliğiyle araştırdığım için bütün belirtilere hakim ve tetikteydim. 37+2 yani 21 mart günü geceden itibaren hafif hafif uzayan tabiri caizse slime gibi bir akıntım olduğunu farkettim ama aldırış etmedim. Öğlene doğru tekrar baktığımda şok oldum her yerime bulaşmış çok afedersiniz yeşilimsi bir akıntı olduğunu gördüm. Daha öncesinde nişanın sadece kanlı olmadığını bu şekilde de olabileceğini duymuştum. Hemen anladım nişan olduğunu ve sakince anneme söyledim. Annem telaş yaptı ben onu sakinleştirdim😁 herhangi bir sancım olmadığından eşime haber vermeyecektim ama annem haber vermemi istedi. Eşime söyleyince o da telaş yaptı ve doktoru aramış🤦🏼♀️ Ben öyle sakince bekleme moduna almıştım kendimi ama doktor isterseniz bi gelin bakalım demiş, öylelikle hastaneye gittik saat 3 gibi. (ikindi)
Hastanede ilk kez çatı muayenesi oldum (korkulacak hiç bir şey yok kendinizi kasmayınca hiç acımıyor 15 saniyelik bir şey) Ebe 2,5 cm deyince ben şok oldum çünkü ne acı ne sancı hiçbir şey yok. Nstye bağladı ufak ufak orada da sancı çıkınca doktor bana seçenek sundu: ister evde geçir sancını çek, istersen hastanede kal dedi. Ben direkt eve gitmek istiyorum dedim, eşim ve annem kalmamı istediler ama dinlemedim onları😁 sonra benim sakinliğim yavaş yavaş onları da sakinleştirdi. Sonra evime geldim, 36. Haftada pilates topu şişirmiştik güya ben ona günde 3 kere yarım saat oturacaktım ama toplasan 5 kere yapmamıştım, hemen onu aldım üstüne çıktım bari bugün kullanayım dedim. Akşam 6dan gece 12ye kadar hep üstündeydim, zıpladım ve 8 çizdim. Ama hala sancı yok. Çok hafif bi kasılıyo karnım ama o kadar. İyiki eve gelmişim boş boş hastanede strese girecektim diye düşündüm. Artık saat 1e yaklaşınca hadi yatalım dedim ve uyuduk. İlk doğumum olacağı için galiba uzuuuun süreler açılmam olmayacak falan diye düşünmeye başladım. Saatlerce sancı çekeceğimi düşünmeye başladım açıkçası hafiften umutsuzluğa kapılma hissi gelmişti. Sabah 6da ezan okunurken dua ettim allahım kolaylık ver diye. 5 dakika sonra karnım PIT etti evet bildiğin pıt. Aaaa ben ay uy derken tutamıyorum suyum geliyo nasıl komiğime gitti bir yandan gülüyorum bir yandan heyecanlandım😁 allahtan akıllılık edip geceden külot bez giymiştim ortalığı batırmadım. Sonra biz toparlandık ve hastaneye geçtik. Su geldikten sonra artık oyalanmamak ve bir an önce gitmek gerekiyor. Saat 7ye doğru hastanedeydik. Tekrar bir çatı ve 3 cm🥺 yani dünden bugüne yarım cm mi ilerledi dedim, biraz üzüldüm, ebe ilk doğum yavaş açılır muhtemelen öğleden sonra doğurursun dedi. O sırada nstye bağlandım ama hala sancı yok. Saat 8 buçuğa doğru o meşhuuuur serum geldi😁 evet suni sancı taktılar. Ben önyargılı değildim çünkü doğumu hızlandırdığını ve eninde sonunda senin çekeceğin sancıyı sana anında verdiklerini düşünüyordum. Tabi bünye meselesi bilmiyorum benim çok sağlam bir bünyem vardır acı eşiğim yüksektir ama yinede bir tık yorucu oldu benim için de🤷♀️ Yalnız şöyle bir şey var rabbim öyle güzel ayarlamış ki sancı girdiğinde yaklaşık 1 dakika boyunca evet çok yoruluyorsun ama bittiğinde o kadar güzel güç topluyorsun ki bir dahaki sancıyı çok daha güçlü karşılıyorsun. Sadece sancıyı nstde bağlıyken çekmek zor, hareketsiz olduğun için, ama gerisi gerçekten geçici ve unutuluyor. Her neyse saat 8 buçuğa doğru suni sancı verdiler yaklaşık 40 dakika kadar takılı kaldı ve sabah 7 de 3 cm olan açıklık saat 9:15 gibi 7 cm olmuştu ebe şok oldu. Hemen kaldırdı beni duşa soktu ablam ve ebe. Duşta sıcak suyla ohh bir rahat oluyor insan anlatamam. Yaklaşık yarım saat duşta kaldım sancı hala takılıydı kolumda. Sonra çok afedersiniz kaka yapma hissi geldi. Ikınmak istiyorsun istemsiz. Ebe uyarmıştı zaten his gelince haber ver diye hemen beni yürüterek doğumhaneye aldılar. Orada çatala çıktım ebe bana ıkınmayı öğretti. Bağırmadan nefesini tutup bebeğini ittiriyorsun. Hep şunu düşündüm bebeğim bana kavuşmak istiyo bunun için çırpınıyo ben de ona yardımcı olmalıyım. Sonra artık olan oldu yaklaşık 4 ıkınmada bebeğim dünyaya geldi çok şükür🤲🥺 dünyanın en güzel en duygulu hissi anlatamam. Ve o bebek çıktıktan sonra o kadar büyük rahatlama geliyor ki inanın o sancılar içinde insan sadece bunu düşünmeli. Biraz dikişlerim oldu tabi. Ama o kadar olacak artık. Bir kez daha anladım ki kadınlar çok güçlü varlıklar. Muhteşem bir his allah isteyen herkese nasip etsin. Sabah 7de hastaneye geldim, kendi sancım olmadığı için yaklaşık 8 buçuk gibi suni sancı verildi ve 10:07’de bebeğim doğdu. Hala inanamıyorum bu kadar hızlı ilerlemesine. Tek mesele suni sancıya dayanabilmekmiş gerçekten gerisi çorap söküğü gibi geliyor. Doğumun kolayı zoru olmazmış bunu bir kez daha anladım. İster sezaryen olsun ister normal doğum allah bütün annelerin yardımcısı olsun. Ben böyle tercih ettim denemeyi çok istiyordum allah nasip etti. Ertesi gün taburcu olduk evime geldim her işimi kendim yapabiliyorum. Sadece uzun süre emzirmek için oturursam dikişlerim sızlayabiliyor, o da çok normal artık. Şimdi minik civcivim karşımda yatarken size bunları yazarken göz ucuyla ona bakmak o kadar güzel ki. Sağlıkla kavuşun hepiniz yavrularınıza. Sancımın içinde hep dua ettim allah isteyen herkese nasip etsin diye, rabbim duysun sesimizi allahım isteyen herkese bir an evvel sağlıkla hayırlarla nasip etsin🤲😻