Esrabilgihan merhaba, benim de tüp bebek gebeliği..dondurulmuş embriyo ile artifisial siklusta yapıldı benim transferim, o yüzden daha hazırlık aşamasından itibaren 10.haftama kadar östrojen kullandım, Progesteronu ise 14.haftaya dek kullandım hem iğne hem fitil olarak..Transferden hemen 2 gün sonra kanamam başladı, tutmadı herhalde dedik..Ama tutmuştu ve 9.haftamın sonuna kadar kanamanın her türlüsü oldu..ne zaman östrojeni kestik kanama bitti 🙏 doktorum bana şöyle açıklamıştı durumu; bu dışarıdan verdiğimiz hormonlar vücudunun kendi ürettiğinden fazla gelebiliyor riske atmamak için fazla doz veriyoruz..ilaçlar rahmini çok kalınlaştırdığı için kırılma kanamaları oluyo..eğer dışarı akmasaydı kese etrafında birikebilirdi..o durumda da bazen dışarı boşalabiliyormuş, bazen de vücut kendisi o kanı emiyormuş..Tüp bebek gebeliklerinde kanama ve kanama alanı görülmesi kullanılan hormonlardan dolayı daha sık ama normal gebeliklerin de yarısında görülüyor ve çoğu sağlıklı şekilde doğuyor ❤️En önemlisi istirahat etmeniz ve stresten uzak durmanız..3 ay boyunca hep yattım, sadece yemek ve tuvalet için kalktım..hareket ve sıcak su kanamamı arttırır diye banyo sayımı bile haftada bire düşürmüştüm..Ama geçiyo, şu an 18 haftalığız 🥰 darısı başınıza inşallah 🙏Sizin doğal siklusta mı yapılmıştı transferiniz?