Elfzng bana da 35+3 te bebeğin kafası çok aşağıda olduğu için tek seferlik yaptırdı, haftam ileri olduğu için tek oldu, daha erken haftalarda 2 doz uygulanıyormuş, benim de içim pek rahat etmedi çok araştırdım, akademik makaleler bile okudum, iğnenin içeriği kortizon, dozuna bağlı olarak uygulanan kişide ve bebekte yan etki yapma ihtimali var her ilaç gibi, eskiden haftada bir uygulanabiliyormuş hamilelerde şimdi azaltmışlar. Şu anki durumda yan etki olması çok çok küçük bir ihtimal. Tüm bunların dışında fayda zarar durumuna göre düşünüldüğünde, erken doğan bir bebeğin küveze girmesini engelliyorsa ya da girse bile küvezde daha kısa süre kalmasını sağlayacaksa yapılması çok faydalı bir iğne. Çünkü küvez de bir bebek için iyi bir yer değil. Ben tüm bunları düşünüp yaptırdım 35. Haftada, çok şükür erken doğum da olmadı, şu an 39+1 deyim hala gelmedi hatta bekliyoruz. Doktorumun kararında tek takıldığım bazı noktalar var: bebekte herhangi bir doğum belirtisi yokken (nst’de vs…) sırf kafası aşağıda diye bu iğneyi yaptırması ne kadar doğru, başka daha deneyimli bir doktor bunun aksini düşünür müydü acaba ?