Smyyblstr şöyle açıklayayım gebeliğin 21.haftasından sonra gebelikte iştahın artmasına neden olan bir hormon var; o salgılanmaya başlıyor, bu hormona bağlı olarak bazı kişilerde gebelik şekeri denilen durum ortaya çıkabiliyor..kanda en uygun tespit edilebileceği hafta ise 24.hafta ve sonrası..tabi ki ailesinde şeker hastalığı olan, kendinde gebelik öncesi insulin direnci olanlar obez gebe kalanlar daha riskliler ama bazen zapzayıf veya hiçbir risk faktörü olmayanda da çıkabiliyor..çoğu zaman gebeliğe has bi durum oluyor ve doğumla birlikte düzeliyor..ama sorun o 3 ay süresince bebeğe verdiği zararda..siz bi seferlik aldığınız şerbete eşdeğer şeker içeren (ki çoğu doktorun dediği gibi hiç mi iki dilim baklava yemiyorsunuz) sıvıdan korktuğunuz için bu testi yaptırmazsanız, doğuma kadar yaklaşık 3 ay boyunca bebek sürekli yükselen şekerlerinize maruz kalacaktır..anlık bakılan açlık-tokluk şekerleri ise şeker yükleme testinin yerine geçmiyor maalesef bi kere standart değil, bazı anneler şeker yüklemesini kabul etmeyince kadın doğumcular açlık tokluk bakalım o zaman diyolar ama gebelik şekerini kesin tespit edemez bu yöntem, çünkü o an yediğimiz yemeklerdeki karbonhidrat miktarı standart değil ve buna bağlı olarak aslında gizliden gebelik şekeri varken tokluk şekerimiz o an için normal çıkabiliyor..biz de şeker yokmuş diyip sevinebiliyoruz..bu da tanıyı geciktiriyor..şeker yüklemesi yaptırmayıp da (aslında iyi niyetle bebeğime zarar verir söylentisi ve korkusu nedeniyle); bebeğinde gelişme geriliği başladığında veya bebeğinin amniyon sıvısı fazla olduğunda bu araştırılırken gebelik şekeri tanısını geç kalarak alan çok insan var..gebelik sırasında ultrason takiplerinde bunların hiçbiri olmasa bile takipleriniz normal gitse bile sizde gebelik şekeri varsa özellikle tokluk şekerleriniz doğuma yakın dönemde iştahınız çok artacağından yüksek seyredecek, bebekse bunu düşürebilmek için küçücük bedeninden fazlaca insulin salgılayacaktır..sonuçta bebeğiniz doğduğunda ani şeker düşmesi, solunum sıkıntıları meydana gelebilecektir..size burdan ben yaptırmadım bebeğime de bi şey olmadı yaptırmayın diyenler de çok olacaktır..evet çünkü gebelik şekeri az sayıda gebede görülür onların şansına denk gelmemiş..ama biraz da piyango gibi, kime denk geleceği belli değil ve tespit edilebildiğinde çoğu zaman sadece diyetle gerekli olursa da insulin tedavisiyle tamamen sağlıklı bebekler doğabiliyor..söylentilere değil bilime inanın. Biraz uzun oldu ama..sevgiler 🥰