Herkese merhaba,
Ben de eksik kalmayayım dedim ve doğum hikayemi paylaşmak istedim😅 Epidural ile ilgili sorularınız varsa yardımcı olabilirim.
13/03 sabah hafif kasık ağrısı ile uyandım fakat ayağa kalktığımda ağrı tamamen geçti. Kahvaltıyı hazırlamaya başladım bu sırada hafiften bir akıntı geldiğini hissettim ama her zamankinden yoğundu. Hemen gidip baktım renksizdi zaten bir kaç gündür akıntım da olduğu için çok önemsemedim. Aradan yaklaşık bir yarım saat geçti otururken birden bir sıcaklık hissettim noluya yeaa diyip ayağa kalktım ve aaaa ne göreyim foşur foşur suyum geliyor🤭 Hemen doktorumun hemşiresine haber verdim duş alıp hemen hastaneye geçmemi söyledi. Neyse hastaneye gittik açıklık kontrolü yapıldı ve maalesef sıfır açıklık🤦🏻♀️ Oysa ki tüm hamileliğim boyunca bol bol yürüyüş yapmıştım ve son iki haftadır deli gibi hurma yemiştim hatta hastaneye giderken bile yolda en az bir 10 tane yemişimdir. Doktoruma haber verildi ve o da yatışımın yapılıp suni sancı takılmasına karar verdi. Suni sancıyı takıldıktan yaklaşık bir saat sonra ufaktan kasılmalarım başladı ve sonra birden artmaya başladı. Fazla korkutmak istemem ama bir süre sonra dayanamamaya başladım ve epidurali istedim. Kendi sancım olsa dayanabilirdim diye düşünüyorum çünkü dedikleri gibi suni sancıda sancı geliyor ama bir türlü gitmiyor arada dinlenmek için bir boşluk yok yani. Bu arada açılmam 3 cm olmuş. Sonra epidural takıldı ve ben kuş gibiyim. Dünya adeta toz pembe oldu 😌😂 Bu sürede koridorda bol bol yürüdüm. Yaklaşık 4 saat sonra epiduralin etkisi geçmeye başladı. Sizlere tavsiyem etkisinin geçtiğini hissettiğiniz an epidurale takviye isteyin çünkü ne olduğunu anlamadan birden etkisi tamamen geçti ve ben kıvranmaya başladım. Açılmam 6 cm olmuş. Sonra takviye yapıldı ve ben yine kuş misali🕊 Suni sancı takıldıktan yaklaşık 10 saat sonra tam açıklığa ulaştık ve doğumhaneye geçtikten sonra 2 dkda bebeğimi kucağıma aldım. Epidural yüzünden ıkınamamaktan çok korkuyordum ve hiç tahmin ettiğim gibi olmadı gayet de ıkınabiliyormuşum. 2-3 ıkınmada halloldu diyebilirim😅 Sadece plasentayı çıkarmaları uzun ve zorlu oldu çünkü yapışmış. Çıkartmak için karnıma çok bastırmaları gerekti ama olayın heyecanından dolayı çok da önemsemedim.
Biraz uzun oldu sanırım kusura bakmayın. Herkese benimki gibi kolay doğumlar dilerim🌸✌🏼