Zeynephafsa Hafsa ismi nasıl sizce kızlar? Biri sorduğunda genelde ikinci defa söylemek zorunda kalıyorum. Alisirlar mi sizce? Yanına ikinci isim düşünüyorum
asel35ece Zeynephafsa çok güzel bir isim bana çok naif çok kibar geliyo bu isim ve artık yaygın kullanılan isimler arasında bence çok zorlanılacak bir isim değil. İkinci isim Hafsa Mina olabilir ama tek isim olarak da çok güzel 🥰
Kelebekk-0307 Zeynephafsa bende kızım için Hafsa ismini düşünmüştüm ama eşim kabuk etmedi bence çok güzel cok naif bir isim ayrica hanim sahabe isimlerinden. Zamanla telaffuz edildikçe daha kolay telaffuz ediliyor sorun etmeyin bence.
mtl3005 Zeynephafsa Kızım olsa Meryem istiyordum sonradan Meryem Hafsa da güzel olur dedim Hz.Ömerin kızının adı eşimin adı da ömer hoş olabilir dedim 😃Hafsa farsçadır aslan yavrusu demektir.Elbette 15 yıllık okul hayatını düşünün ama ondan sonra gerçek hayatı olan ahiret hayatını da düşündüğünüzü tahmin ediyorum☺️önemli olan ergenlikte arkadaşlarının ismini beğenmesi beğenmemesi değil önemli olan Rabbi onu hangi isimle çağırıcak ahirette.sizin bu hassasiyetiniz olduğunu anladım zaten o yüzden ismi ne olursa olsun kızınız Rabbine layık bi kul saliha bi mümine olsun inşaallah 😌
gmzdtp Her 5 kız öğrencimin 3 ü Hafsa🤦🏻♀️ Vallahi okullar arap isimlerinden geçilmiyor artık🤗 Eskiden ne güzel dümdüz sade kız isimleri vardı. Ayşe, Fatma, Zeynep… Şimdi her yer Esila, Hafsa, Ebrar, Hayrünnisa……
Kelebekk-0307 gmzdtp dümdüz diye saydığınız isimlerde Arapça kökenli. İsimlere olan bu ön yargıyı anlayamıyorum.
Zeynephafsa gmzdtp önemli olan anlamlı olması bence sonuçta koyduğumuz isimlerden anne ve baba olarak biz sorumluyuz
gmzdtp Kelebekk-0307 Tabii ki biliyorum ama klasik, düz, dilimize çok eskilerden yerleşmiş güzel isimler olarak örnek verdim. Diğer örneklerin dilimize yerleşme ihtimali yok. Çocuklar bile arkadaşlarını isme göre seçiyor artık. Özellikle ergenlikte birçok problemle karşılaşıyoruz. Bence aileler buna dikkat etmeli. Ben eğitimci olarak gördüğümü deneyimlediğimi söylüyorum. Bir önyargıdan bahsetmiyorum, çocuklara dilediğiniz ismi koymakta özgürsünüz, çocukların ileride ne düşüneceği, yaşayacağı çok umrunuzda olmayabilir elbette..
gmzdtp Zeynephafsa Çocukların doğumdan itibaren bunu ayırt edecek yaşa gelene kadar en az 15 seneleri var.. Kulağına ezanını sahabe isimleriyle okuyabilirsiniz ama en az 15 yıllık okul hayatlarını görmezden gelmeyiniz.
Zeynephafsa mtl3005 evet Hz Ömer’in kızının adi Hafsa benim eşimin adı da Ömer 😊 Hz Ömer’in eşinin adı da Zeynep benim adim da Zeynep
mtl3005 Zeynephafsa Yaa ne güzel o zaman sen kesin Hafsa koymalısın 😊benim kızım yok zaten sadece isimler beğenip duruyorum işte 😁
Ladybird06 Zeynephafsa Bence güzel isim canım. Ben de ilk duyduğumda değişik gelmişti ama şu an gayet normal geliyor.
GulcanYvz Zeynephafsa kızım 19 aylık ismi Zeynep Hafsa şimdi 2.kızıma hamileyim oda Hümeyra olacak inşallah Beyaz tenli kadın demek saflık temizlik demek peygamber efendimiz aişe annemiz için kullanırmış aişe hümeyra diye bende ilk kızıma 2 isim koydum ama zeynebi pek kullanmıyoruz hep Hafsa diyoruz diye bu kızım içinde tek isim düşünüp hümeyra koydum inş Allah nasip ederse 10 güne doğumum olacak İçine siniyorsa kesinlikle koy derim başlarda aile büyükleri zorlanıyor ama hemen de aşılıyorlar