Ebrukya ben bir aylık olduktan sonra kızıma emzik verdim, çok rahatladım uykuya geçişte kolaylık sağlıyor sakinlestiryordu, yalnız uyanık olduğu vakitte vermisim bilmeden, alışkanlık yaptı, neyseki zamanla bu alışkanlığı azalttım. 1 yaşından sonra da kendisi çıkarılıyor ağzından , 18 aya kadar bırakılması gerektiyor, 2 yaşından sonra bırakması çok zor oluyor. Kızım 16 aylık sadece öğlen ve akşam uykuya dalması iicin veriyorum, daldığı gibi emziği ağzından çıkarıyom. Bir ayaa tamamem vermemeyi düşünüyorum. Bazi bebekler emzik almıyor, ablamın oğlu emzik hiç tutmadı, sevmedi. Kolik bebekti, ablam diyor emzik alsaydı belki biraz rahat ederdim. Değişiyor kimisi emzik sevmz kimisinde alışkanlık yapabilir, ama kontrollü şekilde verilebilir bence, alışkanlık olmamasın önüne geçilir böylelikle.