Zey_nep57 31 haftalık hamileyken ayak parmağımı kırdığım için röntgen çekilmişti. Karnımı kurşun yelekle örttüler. Kadın doğum doktorumun onayıyla çekilmiştim. Dediğini aynen aktarıyorum.“ Bebeğe zararlı olabilecek dozlar çok çok yüksek dozlar. Atıyorum Röntgen 1 dozsa bebeğe zarar verebilecek doz 100 katı.” Tomografiler röntgenlerin 100 katı kadar radyasyon içeriyor mesela ama çok gerekli görülürse gebelikte tomografi bile çekilebiliyor. Hamileler giremez yazısını, mecburi uyarı amaçlı koyduklarını, bebeğe başka herhangi bir sebepten bir şey olsa direkt radyasyona bahane bulunacağı için bu uyarının konulduğunu da söylemişti. Yine de insan sorguluyor elbette. Aklınızda şüphe kalmaması için kurşun yelek giydirselermiş iyi olurmuş ama dediğim gibi röntgenler bebek için çok düşük dozlarmış.🙏🏻