Ben çocuk doktoruyum. Sakın kucağı unutturayım diye bebeğinizle iletişiminiz azaltmayın. Tabiki zamanla minik minik ayrılmanız gerekecek banyo tuvalet yemek gibi. Bu genelde 2. Ay civarında olur ama bazen uzayabilir. Winnicot buna ilk 2 ay birincil meşguliyet sonrası için yeterince iyi ebeveynlik diyor. Şuan dünyanın güvenli bir yer olduğunu sizin sayenizde öğreniyor. Bunu elinden almayın belki sling kullanabilirsiniz yemek yapma ev işleri sırasında. Ekranı varsa kesmek,etkileşimi oyunları arttırmak,oyunlar sırasında sinyallerini gözlemlemek faydalı olacaktır. Zamanla kucak olmadan da sağlıklı iletişim zamanlarını arttırırsanız kucak ihtiyacı da azalacaktır.Kucağınıza geldiğinde reddetmeden sarılın. Unutmayın bu günler geçince anneler istiyor biraz daha sarılsın diye. Hele ergen olunca çok özleniyor. Yeni tüm araştırmalar bebeklerin doğumdan itibaren hatta anne karnında bile bir ruh sağlığı olduğunu gösteriyor eskisi gibi tamamen koşullanma olarak bakmamak lazım ki sağlıklı yetişkinler olsun bebeklerimiz. Kimsenin (ki burda kayınvalide) bu iletişimi bozmasına izin vermeyin. Çok uzun yazdım kusura bakmayın Sağlıkla ve iletişim halinde kalın❤️