Seyma_ deminki postunuz silinmiş sanırım o kadar yazdım ziyan olmasın 😀 gebelik şekeri başlıklarının hemen hemen yakaladığım tamamına yorum yazıyorum. gebelik şekeri şeker intoleransınız olduğu anlamına gelir. tıpkı biz şeker hastaları gibi vücudunuz şekeri tolere edemez edemediğinden şekeriniz yükselir.şeker, bal, pekmez, kavun, karpuz, muz gibi gıdalar ile patates, bezelye, havuç gibi sebzeler, beyaz un içeren her türlü hamurişi ekmek çorba yemek düzeninizde artık olmamalıdır. dondurma çikolata sütlü tatlılar dahil tüm tatlı çeşitleri de maalesef yasak. pirinç pilavı da ona keza. pek hoş görünmüyor ama siz bu diyeti 3-5 ay yapıyorsunuz düşünün ki biz tip1- tip2 hastaları ömür boyu buna devam editoruz. durumu fazla dramatize etmeye gerek yok çünkü gebelik bitimiyle yüzde doksan gebelik şekerine sahip anne adayının rahatsızlığı bitiyor. diğer bir yöntem de bu kadar katı diyet yapmayıp daha az kısıtlamayla yüksek insülin dozları vurulmak. tercih sizin tabi ki bir iki parça çikolata mı yoksa her gece ve öğünde bacağınıza insülin iğnesi vurmak mı?