Deletedmom434 bu yazıda ideal 12-8 deniyor ama aynı zamanda da normal bir yetişkinde 9-6 da olabilir demişler. Yani kişinin normal değeri 9-6 ise 12 ye çıkması yükselmiş anlamına geliyor. Zaten rahatsızlığını da hissediyorum tamam büyük 11den 12 ye çıkmış sıkıntı yok da küçük tansiyon 6 dan 9 a çıkmış sizce normal mi yani hep 6yken 9 olması?