Anneoluyorummmm benim meşhur bir pizza tarifim var 🥳 çevremdekilerden özel istek alıyorum bu konuda kısaca yazıyorum
hamur mayası
1 paket maya
1.5 bardak karışık ılık suyla süt
1 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
aldığı kadar un
1 tatlı kaşığı tuz
( bu hamurla poğaça, ramazan pidesi, pizza hamuru aklına ne gelirse yapabilirsin hepsi tam tutuyor) 🌸
hamur üstü kapalı 45 dk 1 saat bekliyor sonra 3 e ayırıyorum yuvarlıyorum daha sonra pizza yapacağım tepsilere koyuyorum ( her hamur için 1 tepsi) 3 tepsin yoksa 2 ye bölüp daha büyük yapabilirsin. 3 orta boydan biraz büyük pizza çıkıyor 4-5 kişiye çok rahat yeter.
üstlerini örtüyle örtüp 15 dk daha bekletiyorum o sırada pizza malzemeleri hazırlıyorum
pizza sosu
salça
7 çeşit baharat
kırmızı toz biber
sıvıyağ
tuz
azcık açmak için su
malzemeler dilediğin pizza malzemesi
hamurlar büyümüş oluyor elimle merdane kullanmadan yuvarlak şekil vererek açıyorum daha sonra ramazan pidesi yapıyomuş gibi 4 parmağımla kenarlarını yapıyorum hepsini sıra sıra yaparken hamurlar kendini toparlamıi tekrar şişmiş oluyo daha sonra soslarını sürüp malzemeleri koyuyorum
önceden ısıtılmış 200 derece fırında üstleri kızarana kadar pişiriyorum
( pizza kenarlarına yumurta sürüp susam atarsan yemede yanında yat oluyor 🤌🏻)