Cnms Kızlar ilk gebeliğimdi tecrübesizdim 8.haftamda kalbi durdu ve kürtaj oldum.Burada okuduklarımla biraz birşeyler öğreniyorum.Benim doktorum beta hcgme ve progesteron hormonuma hiç bakmadı bunları doktor mu istiyor siz mi baktırmak istiyorsunuz.Baktırmak gerekli mi ? Yardımcı olursanız sevinirim.
HeyMommy Cnms Daha geçen hafta bakıldı. İlki benimde 8 haftalıktı kalbi durdu. Farklı bi doktor takibine başladım. Buda şuan dış gebelik şüphesiyle arafta kaldı Pazartesi beta vericem o zaman anlaşılıcak. Yani kese görülene kadar beta vermek zorundasınız. Progesteron hormonu ise ilki kürtaj olduğu için doktor bunda kendisi baktı ben bişey söylemeden. Normalde sınır 15 imiş. Benimki ilkinde 17. Bunda ise 6ya düşmüş. Progestan iğne ve fitil vermişti. Ama hamile kalınca mı düştü, yoksa normalde de düşükmüydü bu hormon onu bilmiyoruz. İki doz iğneyi olduktan ertesi gün 38e fırlamıştı. Eğer yapmıyorsa da isteyin önemli bu. Doktorunuza sorun yani
Novaa Cnms Yabancı kaynaklarda gebeliğin ilk haftalarında progesteron da bakılması gerektiğini okumuştum. Yurt dışında yaygınmış. 5 ay önce beta hcg ile beraber baktırdım hep. 2 çıktı ve sonra beta hcg düştü. Kimyasalmış, anlamış olduk. Şimdiki hamileliğimde ise değer iyi çıkıyordu artık baktırmıyorum. Hamilelikte 11 in altı olursa genelde lekelenme oluyormuş ve progesteron takviyesi ile yükseltiliyormuş. Bizde bakılmadan leke olunca direk veriliyor anladığım kadarıyla.
Butterfly_13 Cnms benim doktorum kendisi istedi sağlıklı mı değil mi diye hem beta kontrolü hemde progesteron aynı anda yaptiriyordum progesteron düşük çıktığı zaman proluton Depot igne verdi kunlandim değerler yeniden düştü progestan vaginal fitil verdi sağlıksız ise düşer dedi önceki ay progesteron 5.21 idi iki gün sonra 1.30 düştü düşük yaptım doktorum sağlıksız gebelik dedi
Butterfly_13 Cnms 8 haftalık bebek için tıbbi genetikte tahlil yaptırın sen ve eşin bende de pıhtılaşma çıktı kan sulandırıcı kunlaniyorum yani sebebini araştir
58ee Beta hcg kese görülene kadar gerekli dış gebelik mi normal mı kımyasal mı diye kese görülünce bakılmaz progestan tutunmasıyla ilgili bi hormon düşük olduğunda progestan veriliyor ilac olarak yada düşük tehlikesi olduğunda sizin kalbi durmuş genetik test yaptırmanızı öneririm 6 ay önce 12 haftalık kalbi durduğu ıcın kaybettım evladımı ilkti genetik testleri yaptırdım pıhtılaşmam çıktı suan hamileyim ve igne kullanıyorum yanı altında farklı sebebler olabilir
Cnms 58ee Benim doktora ilk hidişimde kese gördündü o yüzden gerek yok dedi ama bazı yerlerde okuyorum beta hcg nin artma değerinden bile anormallik olduğu anlaşılabiliyormuş.Atıyorum 2 katına çıkması gerekirken daha az yükseliyorsa fln gibi. Birde benimde sürüntü şeklinde kanamayla başladı ondan sonra progesteron verdiler önceden bilsek erken müdahale edilebilir miydi diye düşünmeden edemiyorum.Genetik içinde doktoruma sordum ilk gebelik için gerek duymuyoruz dedi.Bu testler kendi isteğimizle yaptırabildiğimiz testler mi? Bir ücret ödüyor muyuz ? Siz nasıl yaptırdınız?
Cnms HeyMommy anladım çok teşekkür ederim bende öyle dğşünüyorum.Sizin içinde umarım hayırlısı olur Allah gönlünüze göre versin inş güzel sonuçlar çıksın 🙏🏻
58ee Cnms özel hastaneler yapıyor 1 bucuk 2 bın arası arkdasımın da ilk kaybıydı 3 kaybım var diyerek gitti doktora ailemde de var dedi ve yaptılar bende aynı sekıl yalan söylemek zorunda kaldım bazen mecbur bırakıyorlar bende 2 kaybım var dedim ama benım ailemde var dı bebek kayıpları yapıldı test 14 gun de sonuc aldım 2 genımde pıhtılasma çıktı suan igne kullanıyorum
Cnms Novaa Evet bende bunu fark ettim neden bakılmıyor acaba en başından bakılıp risklerin tespit edilmesi en doğru olanı değil mi ?? Yoksa 12.haftaya kadar bebek gözülye bakılmıyor mu? Sağlıksızsa düşebilir diye mi düşünülüyor 🤷🏼♀️
Cnms Bir de benim göğüs hassasiyeti dışında hiç bir belirtim yoktu ordan da anlaşılır mı acaba diye düşünüyorum.Düşük yapanlar sizlerde nasıldı ? Mide bulantısı,kusma,koku hassasiyeti var mıydı ?
Cnms Butterfly_13 Anladım yani sağlıksızsa zaten ne kullanırsan kullan düşüyor.Ama baştan kontrol etmesi de çok güzel bence.
Cnms Butterfly_13 Sizinde ilk düşükte baktılar mı ? Genelde ilk düşükte bakmıyorlarmış çünkü ? Nerde yaptırdınız testi ? Acaba direkt pıhtılaşma için ayrı bir test var mı ? Çünkü çoğu gebelik anladığım kadarıyla pıhtılaşmayla alakalı bana da doktorum 2.kez gebe kalırsan kan sulandırıcı ilaç takviyesiyle başlarız dedi çünkü.Direkt d/dimer değerinden anlaşılır mı acaba ??
Butterfly_13 Cnms evet canım sağlıksız gebelik ise doktor dedi zattn bana ne yaparsan yap düşer ama bebek sağlıklı ise ilaçla durdurabiliyoruz düşük olmasını evet progesteron hormonu bakmak güzel olur
Butterfly_13 Cnms başlayabilir kan sulandırıcı benimde genetik testlerim çıkmadan önce kan sulandırıcı başladık ve pıhtılaşma çıktı tıbbi genetik te sıra alıp doktora söyleyin düşüğüm var sebebini araştırmak istiyorum benim 3 düşük oldu sonra yaptılar başta öğrenmek önlem almak daha iyi bence ya
Cnms Butterfly_13 Çok geçmiş olsun inş en kısa zamanda gönlünüze göre sağlıklı gebeliğiniz olur 🙏🏻 Aynen önceden bilmek en iyisi aynı durumu yaşamaktansa.Allah yardımcımız olsun 🙏🏻
Sjsjjsjsh Benim beta hcg 237.4 çıktı daha 2 haftalık dendi size de oldu mu bu durum sonrasında dua gebelik falan çıktı mi ?