Meltem28
Özellikle 20. haftadan sonra pek çok gebenin başına geliyor. O sıvı kolostrum denen ilk süt. Bebeğiniz doğunca ilk birkaç gün ondan akacak az az, bebeğinize şifa olacak 😍 sonra normal sütünüz gelecek.
Kendi kendine almasında hiç bir sorun yok; sarımsı olabilir, zaman zaman akabilir. Kanlı kötü kokulu olursa muhakkak doktora gidin (merak etmeyin bu aşırı küçük bir ihtimal). Ama göğüs ucunu uyarmamak, goguslerinizi sıkmamak konularına dikkat edin. Çünkü bu rahim kasilmalarina yol açıp düşük ya da erken doğuma sebebiyet verebilir.
Kimisinde bebek sesi duyunca göğüsten sıvı akıyormuş 😍 daha mutlu hissettiğinizde daha çok akması doğal çünkü mutluluk hormonu süt üretimini teşvik ediyor.
Bende de kolostrum var ve bana çok iyi geliyor; kızımın sütü şimdiden hazır diye mutlu oluyorum 🐣