Ruveyda_baskapan siz de bir doktorun ve bilimsel kaynakların söylediğinin aksini söylüyorsunuz. Bunu gittiğim 2 farklı dr söyledi. Söylemesine gerek yoktu gerçi çünkü suyun cildi kuruttuğunu küçük çocuklar bile biliyor artık. Ayrıca ablam dermatolog.
Bunlar da bilimsel kaynak sonucu:
“ gerçekten de her gün duş almak gerekli mi? Cevap hayır, sık sık duş alanlar dikkat etsin! Sık sık yıkanıldığında cildin asidik baz dengesi bozulur ve birçok katmandan oluşan cildimizin en önemli katmanı aşınır. Böylece deri, nemini kaybederek zararlı ve toksik maddelerin içeriye girmesine engel olamaz. Böylece ciltte zararlı bakteri oluşumu ve alerjik reaksiyonlar başlar. Bu yüzden de kuruluk, tahriş, gerilme, kepeklenme, pul pul soyulma ve kaşıntı başta olmak üzere pek çok yan etki yaşanmaya başlar. Bu tarz yan etkilerin de giderek ağırlaşıp egzama ve sedef gibi cilt hastalıklarına yol açabileceğini söylemek mümkün. Bu durum bebekler için de böyledir. Uzmanlar, ebeveynlere çocuklarını her gün veya çok sık yıkamamalarını tavsiye ediyor. Bebek küçük yaşlarından itibaren sıklıkla yıkanmaya başlarsa, kötü bakteriler ve mikroplarla tanışamaz ve böylece vücudu onlara karşı savunma geliştiremez. Dolayısıyla büyüdüklerinde de daha hassas, duyarlı ve alerjiye meyilli bir cilde sahip olmak onlar için kaçınılmaz hale gelir. Bu nedenle bebeklerin tıpkı yetişkinler gibi 3 günde bir yıkanması en uygunu. Böylelikle bebekler bakterileri hızlıca tanıyıp onlara karşı bağışıklık kazanır.“