Hhande01
İlk sebep idrar torbasına yapılan baskı. Normalde idrar torbası henüz tam dolmadan belli bir seviyeye gelince idrar ihtiyacı hissederiz fakat gebelikte rahmin büyümesi organlarin yer değiştirmesi ile yeterince dolmazsa bile sıkıştığı için ya da baskı gelince tetiklendigi için idrar ihtiyaci oluyor.
Diğer sebepler ise hormonlardan kaynaklı. Yeme ihtiyacımız da idrar ihtiyacımız da artıyor paralel şekilde. Kaslarımız da hormonların etkisi ile gevsiyor o nedenle daha zor oluyor tutmak.