Sanem01 bu aşı 5 doz şeklinde yapılıyor 2 doz bebeğinizin için mutlaka gerekli olan gebelikte yapılan bir tetanoz aşısı ağrı fazla yapma zkişiden kişiye değişir tabi ama kolunuzu kullanmamazlık yapmayın ikinci doz 1.ye göre neredeyse ağrısı acısı çok çok az oluyor. Diğer 3 dozu yaptırmak istemezseniz zorunlu değil. Şeker yüklenmesini sağlık ocağı yapmıyor diye biliyorum onu doktorunuz söyleyecek yapılmalı veya yapılmamalı diye ama bence onu da yaptırın normal açlık tokluk bakılarak bebek teki gizli şeker olup olmadığı anlaşılmıyor ve tedavi edilmeyi ve de sorunlar yaşanıyor en güzeli onu da yaptırın hiçbir zararı yok