KADER743 Kızlar bugün doktora gittim ve böbreğimde bı genişleme olduğunu söyledi bugün 4. Günüm ağrıdan ne yatabiliyorum ne gezebiliyorim doktor böyle devam ederse böbreğimi kaybedeceğini söyledi çok üzgünüm ve çok şiddetli ağrım var bilgisi olan varsa yazabilir mi canım çok yaniyo nasıl geçebilir 22+3 hamileyim.
Ozlem2206 KADER743 bende hep sol kaburgam battığı için sağıma yattım ama bende ağrı vs olmadı başka birşeye bakılırken farkedildi sağ böbreğimde genişleme olduğu 30.haftamdaydım doktorum gebelikte normal olduğunu söyledi doğumdan sonra kendiliğinden geçiyormuş ama burda stent takılanları falan gördüm derecesi var galiba bu rahatsızlığın çok geçmiş olsun mutlaka başka doktorlara gözükmeden morelinizi bozmayın bence
tanya25 KADER743 Ne kadar bi genişleme var ki ? Saçmalamış doktorunuz. Gebelikte böbrek genişlemesi sık rastlanan bir durum. Şu an ilaç tedavisi alabilirsiniz. Bol su tüketin , gebelik sonrası genelde eski haline geliyor. Gelmese bile stent takılır. Başka doktora da görünün en iyisi.
Ayse1608 KADER743 Benimde ağrım 5 aylıkken başladı ağrının çaresi yok maalesef parol vuruyorlardı 1 saat sonra ağrı devam ediyor ultrasonla büyüme takip edildi böbreğini kaybeden de duymadım doktorun korkutmuş seni canım doğumdan sonra da geçiyor
Beybiik KADER743 canım bendede böbrek genişlemesi var dedi cuma günü normalde tüp takmamiz lazım ama senin doğuma az kaldığı için gerek yok doğumdan sonra normale döner dedi. Bu arada çok ağrır dayanamazsan parol iç dedi
D-Busra Benim ilk hamileliğimde de büyüme olmuştu fakat doğumdan sonra düzeldi. Sola yatmamı söylüyordu doktorum hep bu yüzden. Stent takıldığını duymuştum fazla büyümelerde, farklı bir doktora görünün olmadı, bi çözümü vardır umarım çok geçmiş olsun
KADER743 D-Busra ağrınız oldumu hani benim çok erken olmuş doğuma kadar bu kadar ağrı nasıl katlanır😢
Gizemtas16 KADER743 28 haftalık hamileyken bir gece doğuruyorum sanırım diye acillik oldum çok şiddetli idrar yolu enfeksiyonu geçiriyormuşum ultrason çektirdik sağ böbrekte genişleme olduğunu söyledi doktorum ürolojiye sevk etti önce bir kutu antibiyotik tedavisi uyguladı 10 gün sonra tekrar ultrason çekildi ve büyüme aşırı devam ediyordu 30 haftalıkken stent takıldı böbreğime anesteziyle stentten sonra ağrım sancım kanamam geçmedi tekrar gittik ve stent tıkanmış dedi yenisi takılması gerekiyor dedi çünkü böbrekteki Büyüme gerilememiş yenisi takmasak çıkarsak böbreğimi kaybedebilirmişim şuan 34 haftalık hamileyim perşembe günü tekrar stent takılacak ve doğumdan 20 gün sonra çıkartılacak stent işleminden korkmayın fakat ihmalde etmeyin bebekten sonra böbrek rahatlıyor ama en çabuk küsen organ böbrek o yüzden ihmale gelmez bebeğinize bişey olmuyor korkmayın ama taktırmadığınızdaki yaşadığınız sancılar doğumu tetikliyebiliyor Allah yardımcınız olsun çok geçmiş olsun 🙏🏻
CeydaBilek Ayse1608 korkutmak istemem ama geçen hafta arkadasimin sag bobregini aldilar, gebelikte bebege zarar vermemek icin herhangi bir islem yaptirmamis ama aslinda kucuk bir tedaviule halledilebilecek sorun bobregini kaybetmesiyle sonuclandi. 23+2 hamileyim ben de. Detayli ultrasonda bobreklerime ve saframa bakti doktor, gebelikte bobreklerin bu riski tasidigini belirtti. Bizzat sahit oldugum bu olaydan snra doktorun hassasiyeti cok mutlu etti.
Tugbayknmz KADER743 aynı durumu yaşadım acile gittim ağrıdan ölüyordum hemen ultrason çekildi dereceleri oluyor 2. Derece demişti doktor bana 3 ve üzeri olursa stent takılıcağını söyledi mümkün olduğunca sol tarafına yat ve en önemlisi suyu 2 katına çıkar içtinin ben o şekilde ağrılardan kurtulmuştum çok şükür iyiyim şuan 37. Haftamız biticek korkulacak birşey yok bol bol su iç
ikizekiz Tugbayknmz merhaba. Su düzeniniz oturttuktan kaç gün sonra toparlamaya başladınız acaba? Ben de 2.derece büyüme yaşıyorum ve günde en az 3lt su tüketmeye başladım. Bugün daha 2.günüm. Haliyle ağrılarım devam ediyor ne zaman iyi olurum diye merak ediyorum açıkçası.
mrvkrr KADER743 bende 20.haftadan beri bununla uğraşıyorum saçmalamıs yazmıs biri ne aklılla böyle yorumlar yapılıyot anlamıyorum böbrek genişlemesinin de bi seviyesi var grade 3 ve 4 zaten en kötüsü tehlikeli böbrek iflasına gider gebelikte evet böbrek genişlemesi görülüyor ama sıklıkla son aylarda ve böbrek çapı tehlikeli sınıra gelmemiş oluyor sizinki sıkıntılı demek ki istanbuldaki en iyi 4-5 ürologla görüştük biz bunu bi noktaya geldiğinde stent takılması gerekiyor bu böbreğinizi tehlikeden kurtaracaktır zor bi işlem değil 15-20 dk sürüyor hafif bi anestezi ile yapılıyor erken görülmesinde ki sorun bebek daha cok küçük daha cok büyüyecek ve büyüdükçe daha cok böbreğe baskı yapacak o yüzden tehlikeli doktorunuz ne önerirse o sekilde ilerlemenizi öneririm stentten de korkmayın
Ayse1608 CeydaBilek ilk defa duyuyorum bir kaç doktora danışmıştım büyüme artması durumumda stent takıldığını söylediler ama bana gerek kalmamıştı büyüme sabit kaldı doğumuma kadar.Çok geçmiş olsun arkadaşınıza üzüldüm
rveyda KADER743 benim de aynı şekilde şiddetli böbrek Ağrım oldu beni ağlatacak düzeydeydi 24haftalıkken usgde sağ ve sol böbreğimde grade 2 şeklinde bir büyüme mevcut 1 -2 hafta sonra tekrar usg gideceğim büyüme devam ediyorsa eğer stent işleminin yapılması gerektiğini söyledi doktorum
Evrem2311 Bende bugün dr gttim iki böbreğimde de genisleme var. Ama Sagdaki grade 2 yani 30mm olmus. Acaba garade 3 olana kadar yani belki de insallah olmz beklesem mi diyorum.26 haftalik hamileyim ve cok kararsızım kaldim
Tugbayknmz ikizekiz bir hafta içinde 3 lt ye yakın içe içe geçti ama yine takipde kalın her insanın bir olmuyor malesef ne desem boş olabilir
ikizekiz Tugbayknmz doktorum takip ediyor, tahlillerim de temiz çıktı çok şükür. İnşallah ben de bir haftanın sonunda iyi olurum. Teşekkür ederim