cigdemkorkmaz Toplumumuzda 40 çıkarması denilen şey aslında tıbben tam konulmamış bir durum.
Rahimin toparlanması doğumdan sonra yaklaşık 40 gün sürdüğü için ve yine yaklaşık 40 gün kanama sürdüğü için, ilişki önerilmez. Genelde doğum doktoru zaten 40 ın dan sonra muayeneye gel der. O sürece kadar ilişkiyi yasaklar. 40 ından sonra gittiğin muayenede rahim toparlanmış mı diye kontrol eder. Eğer olumlu gidiyorsa herşey ilişki serbest der. Eğer sezeryan doğum yapmışsanız kesinlikle ikinci hamilelik için belirli bir süre korumanız gerektiğini söyler. (dikişlerden dolayı)
Yani özetle 40 çıkması demeyelim de rahim toparlanıp, kanama bittiğinde ilişki serbest olur.