Öncelikle şunu söylemek istiyorum, lütfen herhangi bir olumsuzluk durumunda başka bir doktora mutlaka gözükün..
Hamile olduğumu öğrendiğimde tavsiyeler üzerine özel bir klinikte takipteyim. Ailemde yaşanmış olan kadın doğum hastanesindeki sorunlar yüzünden hiç devlete gitmeyi düşünmedim. Fakat herhangi bir acil durumda bir kaydım olması için kadın doğuma gözükmek gibi bir hata yaptım. ( bu benim yaşadığım bir olay, sizin doktorunuz iyi olabilir süreciniz güzeldir o konuda bilgi sahibi değilim.)
2 gün önce randevu açılınca bende randevu aldım. Her neyse hastaneye gittim. Bırakın doktorun odasına almayı bekleme salonuna hatta bekleme salonu olan o koridorun yakınına dahi eşimi almadılar. Bu durum bana biraz garip geldi açıkçası. Neyse sıram geldi seslendiklerinde içeriye girdim. İçeride 2 erkek asistan 1 kız birde doktor vardı. Ama kimse yerinden dahi kıpırdamadı içeride bi kafede oturan arkadaşlarmış gibi yoğun sohbet vardı. Bir süre bekledikten sonra doktor bana “Niye geldin?” Gibi kaba ve saçma bir soru sordu. Kontrol için geldiğimi söylediğimde “İyi geç yat” dedi. Oda o kadar dolu ve küçük ki eşyalarımı koyacak yer bulamadım ayak ucuma koymak zorunda kaldım. Perdeyi kapatıyorum doktor açıyor içeri sürekli birileri giriyor vs. Her neyse asıl mesele bakmaya başladığı anda “ Senin çocuğun kilosu 2 hafta geri kalmış. Suyun çok azalmış. Bu şekilde bekleyemeyiz. Senin acil ciğer geliştirici vurulman, yoğun bakıma yatman ve bebeği aldırman gerekiyor ölebilir.” Dedi. Neye uğradığımı şaşırdım o an. Bu şekilde söylemeniz ne kadar doğru bana dedim. “Sen buraya neden geldin, ben profesyonelim ne dersem o.” Gibi bir tavıra büründü. O kadar sinirlendim ki bu kadar yeter ben kendi doktoruma gidip bir sorun varsa orada devam edeceğimi söyledim. Bana “Hayır gidemezsin acil tahlil verip yatışını yapıcam.” Dedi. Onu söylediği an bir sorun olduğunu anladım zaten. Kağıtları elime tutuşturup bana bunları acil yaptır gel diye gönderdi. Oradan çıkıp hemen doktorumu aradım oraya gitmemi söyledi. Gittiğimde hemen ultrasona aldı ve öğrendim ki ne kilosunda ne suyunda hiçbir sıkıntım yokmuş. Aksine çok sağlıklı ve normalmiş. Şaka gibiydi. Ben orada o kendini doktor zanneden varlığa güvenip dursam şu an bebeğim alınmış ve belki de ölmüştü. (27 Haftalık hamileyim) Nasıl, neye göre bu şekilde konuşulabiliyor kabullenemiyorum. Her şeyi geçtim hamile bir kadına bu gibi sorunları normalmiş gibi hiç düşünmeden nasıl rahatlıkla söyleyebiliyor. Hıçkırıklar içinde ağlayarak çıktım oradan ya bu üzüntü benim bebeğimi etkileseydi ya ona bir şey olsaydı. Dediklerini doğru varsayalım yüksek riskli bir gebelik var ortada nasıl korkup stres yapacağımı düşünmedin. Ya aklım almıyorum böyle bir sorunda eşimi çağırıp ona söyleyip beni bu stresten uzak tutmak varken üstüne basa basa insanlık dışı konuşmayı nasıl yapabildi! Şimdi belki ilk doktor doğru söylüyordur diyen de olabilir haklı olarak onu da şöyle söylüyorum kadın doğumdaki bana ultrasonu göstermedi ölçümleri göstermedi sadece kendisi baktı kendi doktorum da ölçümleri 2-3 kez yapıp hepsinde ayrıntılı şekilde bana gösterdi buna bebeğin içinde bulunduğu su da dahil olmak üzere hepsini anlattı.
Çok uzun oldu özür dilerim ama lütfen bu tarz bir sorunla karşılaştığınızda başka doktora mutlaka gözükün 🙏🏽