32 saatlik bir anne olarak merhaba ☺️ çok açıklayıcı olması adına her ayrıntıyı yazmaya çalıştım uzun oldu kusura bakmayın 🤗💐
Sezeryandan korkan anneler için özellikle yazıyorum KORKMAYIN ☺️ ben minyon yapılı biri olarak dar kalçaya sahipim ve az çok tahmin ediyordum çatı darlığımı iki kere çatı muayenesi oldum ve doktor vajinal doğumun mümkün olacağını ama benim de bebeğin de çok yıpranacağını tercihi bize bıraktığını söyledi tam tahmin ettiğim gibi. Biz de elbette normal doğum çok isterdik ama ortada durum malum riske atmamak adına sezeryan doğum tercih ettik. 38+5 haftamda doğuma alındım belirtilen saatin bi saat öncesinde hadi gidiyoruz dediler ben şok 😅 ama iyi oldu ani olunca pek bişi anlamadım 🤭 hemen ameliyathaneye alındım tatlı doktorum karşıladı güvende hissettirdi herkes
çok çok seriydi hem bilgilerimi alıp ki bu beni sakinleştirmek oyalamak içindi hem gerekli işlemleri yaptılar o evreyi anlamadım bile. Belden iğne işlemini de konuşarak ve sakinleştirerek şipşak yaptılar gerçekten acı vs hiç yok sakın korkmayın minicik his sadece. Sonra bacaklarımda karıncalanma hissettim derken çok hızlı şekilde uyuştum bu iyi bişeymiş ağrım az olur dediler. Ben düşük tansiyonlu biriyim normalde ve senede bir kere bayılmam olur maalesef 🙄 tek yaşadığım korku bu oldu tansiyonum düştü ve bayılacam sandım hemen kendimi iyi hissetmediğimi söyledim anlattım.. zaten monitörden takip ediyorlar merak etme farkındaydım tansiyonun düşüyordu müdahale ettim şimdi toparlayacaksın dedi başımdaki hemşire ben kabul etmedim tabi korkumdan 😅 ama hakikaten hooop üç saniyede tansiyon düzeldi ve eskisinden daha iyi hissettim😳 tıp mükemmel birşey. Sonra doktorum her yaptığı işlemi anlattı işte şimdi sıvı sürüyorum merak etme şimdi bebiş geliyor açıyorum derken bir avazla geldi oğlum 🥰 tabiki sıfır acı sadece çekiştirme hisleri bu kadar. Ve sadece geçen zaman 15dk 😳 oğlumu öptürdüler temizlemeye aldılar o sırada hızla dikişlerim atıldı istediğim müzik açıldı 🤭ve sonra oğlum yine geldi ten teması yaptık koklaştık öpüştük çok güzeldi çoookk ve ben kendimi gerçekten çok iyi hissediyordum. benim ameliyata girmemden 22 dk sonra oğlumuz babamızın kollarındaymış ben de ondan 5dk sonra çıktım. Çok hızlı ve acısız oldu. Sonra odaya çıktığımda aşırı üşüme girdi iki kat yorgan ve battaniye atıldı üstüme o sıra oğlum geldi titreye titreye memeyi tutturmaya çalıştık 🤭 eşim eliyle beni ısıtmaya çalıştı ve ne yorgan ne battaniye eşim ve oğlum ısıttı beni resmen 🥰🥲🥲
Hemen ağrı kesicim ve serumum yapıldı rahatladım. Karnımın içinde azıcık acı vardı sadece. Dinlendim oğlumu sevdim derken inanın birşey hissetmiyorsunuz. Alttan kanama olduğu için gelip hep kontrol edip yatak koruyucuyu sık sık değiştirdiler sondamı kontrol ettiler (bu arada sonda spinal anestezi sonrası his yokken yapıldı iyiki öyle oldu bence böyle tercih edin) Dikişlere zarar vermekten korktum nasıl yürüyeceğim dedim endişelendim normalde 6 saat sonra yürümeye başlamam gerekirken 4. Saat kanamam azaldı sondam çıktı ve yürü dediler ve yürüdüm 😳 hem de uzun uzun elbet acı var ama azıcık. Yürümek okadar iyi geldi ki epey ayakta kaldım. Tuvalete girdim çişimi yaptım az yanma oldu ama sonra geçti. Bebeğimi kucağıma bile aldım ayaktayken. Su meyve suyu kahve içtim az az. Bana hep spinal şiddetli baş ve bel ağrısı yapar dediler ama inanın gram ağrım olmadı hem de karnım hariç hiç bir yerimde🤲🏻 ki karnımın ağrısı cidden çekilmeyecek şekilde değildi. hep iyileşme ayağa kalkma odaklıydım. Zaten gelip gelip ağrı kesici ve antibiyotik yapıyorlar ve bu bebeğe geçmiyor. Sütüm bile geldi elhamdülillah az ama bebeğime geceye kadar yetti. Gece de az mama verdik. Çok çabuk gaz çıkardım büyük tuvaletimi yaptım. Ve beslenmem hemen normale döndü. Gece anneme bile gerek kalmadı o gitti eşim ile ilgilendik. Sezeryan oldum ama tam sezeryan gibi değildi gerçekten yavaş ve az eğri yürümem birde yatağa oturur kalkarken zorlnamam dışında hiç bir zorluk yaşamadım.
Şimdi mis gibi evdeyiz herkes uyuyor ben bebiş bakıyorum çünkü kimseye ihtiyaç duymuyorum ameliyatlı gibi değilim. Sezeryana mecbur kalırsanız korkmayın ve kendinizi asla salmayın ne kadar çok ayakta olursanız okadar çabuk iyileşiyorsunuz ve ilaçlar zaten destekliyor sizi e birde bebek sevinci ooohh mis. Ve spinal mikemmel bişi genel anestezi düşünmeyin derim. Tüm annelere selam olsun biz anneyiz bedenimiz müsade ettikçe normal de doğururız ameliyatın üstesinden de geliriz. Her iki doğum şeklinden de korkmayın Rabb’im bize hangisi uygunsa bir şekilde onu nasip ediyor 🤲🏻 herkese sevgiler 💐