Ahg sadece down sendromuna bakilmiyor, boyle biliniyor ama maalesef yanlis bir bilgi, ikili taramanizi mutlaka yaptirin, down sendromu disinda bir cok genetik hastaliga, kordondaki ana damarlara, bobrek mide gibi organlarin olup olmadigina, kemik olculerine, ense kalinligina, burun kemigine vs bakiliyor. İnsanlar ense kalinliginin sadece down sendromuyla ilgili oldugunu dusunuyor YANLİS bir bilgi. Benim 12. Haftamda ikili tarama testimde ense kalinligi beklenenden fazla cikti ve ek yaptirdigimiz testler sonucu trizomi 18 teshisi kondu. Keske down sendromu kadar masum olsa. Asla yasamla bagdasmayan ve annede var olan kan degerlerine hastaliklara vs gore annenin hayatini tehlikeye sokan bir sendrom. Gebeligin acilen sonlandirilmasi gerekebiliyor yani. Dolayisiyla sadece down sendromuna bakiliyor diyenlere kulaginizi kapayin. Keske insanlar net bilmedikleri seyleri bu kadar kendinden emin konusmasalar da isi doktorlara biraksalar.. ikili testinizi mutlaka yaptirin, zaten bir olasilik veriliyor size sadece. Ayrica agir kromozomal hastaliklar disinda anne karninda mudahale edilmesi gereken hastaliklar ya da dogar dogmaz mudahale edilmesi gereken hastaliklara ait de sinyaller veriyor bu testler. Dolayisiyla erken mudahale edip bebegin sagligini korumak icin de yaptirmak cok onemli. İkili testini yaptirmayio ben detayliyi bekledim diyenler oluyor evet detaylida her sey daha net anlasiliyor fakat detayli ultrason dediginiz sey 20. Haftadan sonra yapilan bir sey. Siz ikili taramanizi 12. Haftada yaptiriyorsunuz. Nasil ki hastaliklarda erken teshis hayat kurtariyor bu da oyle. Lutfen ihmal etmeyin.