Rmelikee Esenkaplan elimde kesik vs varsa yara bandi sariyorum ciplak elle dogruyorum hic biryere surmeden sicak suda 3 defa yikiyorum bicak falan hepsini oldugu gibi makineye tahtayida sicak suda iyice deterjanliyorum.
pusatmom35 Esenkaplan hamileliğimin başından beri eldiven falan kullanmadim ne et doğrarken ne de tavuk. Tokso testi veriyorum ara sıra negatif. İyi yikanmamis sebze meyveden bulaşması ete çıplak elle dokunup bulaşmasından daha olası bir durum.
Esenkaplan Rmelikee Ysgl26 SunnyG Bende.oyle yapiyorum ama diyolarki şimdiki etlerde toksoplasma olmaz hepsi kontrollü falan diyolar bilemiyorum tabi yinede tedbirli davranıyorum
Ysgl26 Eldiven kullanamıyorum. Eti doğradıktan sonra biyere dokunmadan iyice sabunla iki defa yıkıyorum
SunnyG Esenkaplan evet güvenilir eylerse sorun olmaz. Yani bu çok sık rastlanılan bir şey değilmiş, ben de araştırmıştım. Zaten biz pişirip yiyoruz.
Eslem_1 092022anne nasıl yani ? Nereden bulaştı size geçmiş olsun.. ben çiğ et yılar doğrarım elimi de güzelce yıkarım bir şey olmadı hiç ama Belirtisi oluyor mu bulaşınca ?
Buseyllzr Esenkaplan iyi yıkanmamış çamurlu yesilliklerden çiğ et ve tavuktan iyi pismemis etten ve yumurtadan çiğ etle beslenen ve aşısız kedileri dışkılarından bulaşıyor ama tabi ki düşük bı ihtimal ağız yoluyla bizzat temas etmeniz gerekiyor bulaşması için