Bsraoztop Merhaba,
Yüksek dereceli miyoplarda özellikle 6 derece ve üzerindeki numaralarda, gözdeki retina tabakası inceliyor, yırtık ve delikler gelişebiliyor; eğer böyle bir durum veya risk varsa normal doğumdaki basınç ve ıkınma retinada ciddi problemlere neden olabilir, kişi gözlerinden ameliyat olmak zorunda bile kalabilir.
Özellikle, miyop problemi olan hastalar numaraları yüksek olmasa bile (ayrıca yüksek tansiyon ve şeker hastaları da) şikayetleri olmasa bile; yılda en azından bir kez damlalı olarak göz dibi ve periferik retina muayenesi yaptırmalılar. Damladan dolayı, bir gün boyunca kişi bulanık görür ama ertesi güne geçer, o yüzden muayene olunan araba kullanılmamalı ve mümkünse yanınızda bir kişi olmalı.