nazosss su forumda yaptirma hasta da ciksa aldircak misin diyenler kadar sinir oldugum baska bir topluluk yok.. tabiki yaptirin, sadece yaptirirken bunun tani degil tarama testi oldugunu ihtimallerden bahsettigini unutmayin yeterli. Bu testin sadece down sendromunu taradigi dusunuluyor nedense. Fakat cok uzulerek soyluyorum ki cok daha agir trizomiler mevcut, zaten canli dogamayacak bunun disinda da gebelikte size zarar verebilecek trizomiler mevcut. Bu testlerde mesele down sendromlu cocugu aldirip aldirmamak degil, hasta da olsa bizim evlatlarimiz, saglikli dogup sonradan da bir engele sahip olabilirler Allah korusun napicaz aticak miyiz o zaman cocugumuzu.. Ama kendimizi hazirlasak, psikolojik olarak yardim alsak, hayata geldiginde bebegimizin karsilasabilecegi problemleri arastirsak ona guzel bir hayat sunmak icin hazirlansak fena mi olur? Dogum aninda birden bire hasta bir bebekle karsilasmak daha mi iyi olur? Ki dedigim gibi kaldi ki anne sagligina zarar verebilecek kromozomal hastaliklar da olabiliyor, gebeligin sonlandirilmasi gereken durumlarin sinyallerini de bu tarama testleri sonucunda alip ona gore bir yol cizebiliyorsunuz.. o yuzden kulaklarinizi tikayin ve tarama testlerinizi mutlaka yaptirin, saglikli sonuclar almaniz dilegiyle 🤲🏻