Patisever2510 benim tutan da tutmayan da arkadaşlarım olmuştu. İlk üç ay ve son üç ay tutulmaması, doktorlar tarafından tavsiye ediliyor bildiğim kadarıyla. Yine de siz bir doktorunuza danışın derim. Benim son ayıma denk geldiği için ben tutmayı düşünmüyorum. Doğumum da Ramazan ayının tam son on gününe denk geliyor tahmini olarak çünkü. Dini konuda da birçok fetva var ve ihtilaflı bir konu. Ama sağlık söz konusu olduğu için hasta bakımından görülüyoruz. Emziren bir anne de hamile bir anne de bu kapsamda değerlendiriliyor. Tutmamakta bir beis yok, caizdir. İhtilaflı olan kaza mı fitye mi gerektirdiği konusu. Ama racih olan görüş, her gün bir öğün karnını doyuracak kadar bir fakire fitye verilmesidir. Örneğin 30 gün tutmadıysanız 30 gün, bir öğün yemek yiyecek şekilde bir fakiri doyuracak şekilde fitye vermek. Allah kalplerimizdekinin en doğrusunu bilendir. Siz tutmak isteseniz de bebeğiniz için feragat etmenizde bir mahsur yok bence. Bu konuda vicdanen de rahat olmanızı tavsiye ederim. Ayrıca Ramazan ayı çokça Kuran’a yönelmemiz ve nafile ibadet yapmamız gereken bereketli bir ay. Oruca gösteremediğimiz itinayı diğer ibadetlere yönlendirebilirsiniz. Ki bu da bebeğiniz için de sizin de çok çok hayırlı olacaktır. Kuran okumayı bilmeseniz de dinleyin bol bol, Türkçesini okuyun. Bebişiniz de huzur bulacaktır.😊 Ayrıca biliyorsunuz anne karnında dinledikleri şeyleri doğduktan sonra hatırlıyor bebekler ve dinledikleri zaman mutmain oluyorlar. Onun dışında sizin misafir ağırlamayı da geçtim, evde sadece eşiniz için hazırladığınız iftar ve sahur yemeğinin ecri o kadar büyük ki. Siz onu yiyen kişiden onun orucu kadar sevap alıyorsunuz. Sadaka niyetine de geçiyor ayrıca. Peygamber Efendimiz şöyle buyurmuş, “Kim bir Müslüman kardeşine iftar vakti yemek yedirirse, onun sevabı kadar da kendisine sevap yazılır. Yemek yedirdiği kimselerin sevabından da hiçbir şey eksilmez.”
(Tirmizî, Savm: 82; İbni Mâce, Sıyam: 40)
Dinimiz o kadar güzel ve vasat bir din ki, Rabbimiz hep bizim için kolaylaştırmış. İçiniz rahat olsun inşallah. 🥰🌹