Canselyaren Yok ama haftalarımız yakın sayılır biz şuan 36 olucaz nasipse. Ben açılma için özellikle hiç bişey yapmadım ilk gebeliğimde de bunda da🙈 sadece hamileliğimde normal halim gibi çok aktif geçti. Ama ben açılmamın hızlı ilerlemesini yada artmasını devamlı yürümeye birde temizliği vileda ile değilde çömelerek elimle silmeye borçluyum sanırım. Şu viledayı kullanmayı beceremiyorum bir türlü. 🤣 ama hastaneye yattığımda ilk gebeliğimde doğum için. Hep squat yaptım,plates topunda hareketler yaptım bol bol yürüdüm. Bunların etkisi çok oldu toplam doğum sürecim 3 cm den 10 cm açıklığa gelene kadar 20 saat sürdü. Ama bunun aktif doğum kısmı yani hastaneye yatışım yapıldıktan sonrası 7 saat gibi bir süreydi. 13 saati hastane bahçesinde yemek,çay ailemle yürüyüş muhabbet sohbet ara ara açıklık muayenesi. Sancılarımı 6 cm den sonra hissetmeye başlamıştım. Sonrası beklediğimden daha hızlı ilerledi. Ama dediğim gibi baya baya 13 saat hiç oturmadan yürüdüm neredeyse😂🙈 eğer açıklık artsın istiyorsanız. Yürüyüş,squat ve mutlaka imkan varsa plates topu egzersizleri. Birde önemli nokta sancı girdiği an yürümek sancı geçince dinlenmek. Sancı yokken yürümek pek faydalı olmuyor