Forumdaşlarım merhaba,
Doğum yapalı 68 gün oluyor yazmadıkça unutuyorum detayları. Zaten çok da ayrıntı vermeye gerek yok herkesin gebeliği, doğumu, lohusalığı ve bebeği kendine özel. Öncelikle gebelik kolestazi çıktığı için doktorum sıkı takip ile 37. Haftada çatı muayenesi yaptı ve şok olduk açıklık 4 cm. bebikom kanala inmişti bir gün önce ağzımda olan karnıma inanamadım. Büyük ihtimalle normal dogum olacak Suni ile başlarız dedi ertesi güne çağırdı fakat o günü istemedim bazı özel sebeplerden. Tamam ama git dinlen her an dogum başlayabilir dedi. Dinlemedim çünkü dogum çantası hazirlamamistim 🙈 o işleri hallederken çömeldim ettim. Sabah hastaneye gittik 9′da Suni sancı için serum takıldı 12 ye kadar pek bi şey hissetmedim. Arada lavman ve açıklık muayenesi yapıldı hafif ilerleme olmuştu. Tabii nst takılıp çıkarılıyor sancı gözüküyor ama bende tık yok. Doktorum suni sancı için hafif başlayalım demiş öğlen olunca biraz dozu arttırdılar sonra doktorum geldi yine muayene etti tamam ilerliyor dedi ve suyu patlattı. Artık ağrılar kendini hissettirmeye başlamıştı sıcak duşa girdim karnım ve belime tuttum rahatlattı. Giderek artan sancılar ile ebe secde pozisyonu almamı söyledi çünkü artık bebeğimin saçı gözüküyormuş ve 8 cm olmuştu işte o secde pozisyonu ve gelen sancılar evet zorladı. Ikınma hissiyatı gelince sanciyla beraber ıkın dediler eşim geldi belime masaj yaptı ıkınmaya çalıştım dayanamayinca bakıp 9 cm ile dogumghaneye götürdüler. Bu sefer de doktor gelene kadar ıkınma bebek yardımcı olsun ki yırtılma olmasın dediler ama zor nasıl tutayım 😅 doktorum geldi hadi ıkın, çığlıklar destekler karnıma biraz bastırmalar derken bebeğim 14:52′de doğdu elhamdülillah 🌿 sonrasi plasenta çıkışı, az biraz dikis ve parça kontrolü oldu detaya girmeyeyim fakat hocam burada hallet beni Bi daha yatırma diyorsunuz bu işlem esnasında. Ve aklınız bebekte oluyor. Sonra Bi gece hastanede kaldık pansuman vs. yapıldı. Dikislerim 21 günde düştü herkesin farklıdır sızısı, ağrısı derken 40 günü devirdik. Tavsiye kısmına geçiyorum izninizle ☺; ben hep yattım hic yürüyüş egzersiz yapmadım siz benim gibi olmayın hafif de olsa bunları yapın. Açıklık nasıl oldu derseniz bilmiyorum Allah’ıma şükrediyorum. Nefes egzersizi de yapmamıştım buna da bakın derim çünkü gerçekten gelen sancıyı nefes ile karşılamak cümlesi işime yaradı. Ikınırken çeneyi göğüse dayamak lazım. Doktor, ebe, hemşire ne diyorsa onu yapın ki çabucak ve daha kolay olsun. Hepinize hayırlı, sağlıklı doğumlar dilerim.. bebeklerimize sağlık sıhhat ve bekleyenlere de hayırla nasip etsin Rabbim 👶🏻🌸