minik4550 bir çok neden var. En başta şiddet olaylarına hiç bir yaptırımın olmaması, hastaların ota b.ka şikayet yazması ve istenen savunma. ( kendimden örnek vereyim diş hekimi olarak. 8.20 de ilk hastam 8.25 te aldım çünkü önce tansiyonu olanları almak zorundaym anestezi yapmak için. 8. 20 randevusu olanı 5 dakika sonra aldıgım için odadan teşekkür ederim diyerek çıktığı halde cimere yazmış 😁 buna savunma yazdım.)
Maaşın gerçekten komik rakamlarda olması, çok merak eden varsa dönerle 9 bin, uzman taş çatlasın 11 flan alıyor. Ki senelerce tıp okumuş uzmanlık yapmış bir adam için dalga geçmek bu. Sekreter, şöfor vb gruplarla eşitlediler dr maaşını. Onlar kazanmasın demiyorum ama biz neden masraf edip okuduk? Neden emek verdik? Herhangi bir hatada tüm sorumluluklarını hekim alıyorsa neden kapıdaki sekreterle aynı maaş?
Muayne süreleri 5 dakika, ama herhangi bir yanlış tanı koyduğunda, hata oldugunda hasta milyonluk davalar açıyor. Kimse 5 dakikada ne göz teması kurar ne ilgilenir. Diş için 15 dakikada 1 hasta var, 15 dakikada kim kanal tedavisi yapabilir?. Sonra hastalar bize gülmedi diyor. Ben çoğu zaman çişimi tutuyorum.
Tüm bu sorunların devamında olayı söyleyim size. Hekimler özele geçiyor ya da yurtdışına gidiyor. Şuan kardeşim de dahil Almanca İngilizce vs kurslarda. Yani ilerde dövmek sövmek için devlette hekim kalmayacak. Kendi adıma konuşayım klinik açacağım, devlette aldıgım aylığı zatn 1 hastadan kazanırm. Ama kimse gelip neden dolguya kanala 1000 tl veriyorum, neden doğum doktoru randevusu yok diye ağlamasın. Ek olarak bu grev sürecinde acil servisler, çocuk - kadın doğum acil, yoğun bakım açık. Hiç bir hekim hastasını mağdur etmek istemez. Şuan bu eylemler devlet şartını iyileştirmek, 5 dakika değil 30 dakika ayırmak, kısaca devletten gitmemek özel hastanelere hastaları mecbur etmemek için yapılıyor. Hem hekim hem hasta yararına