Serapcemre
Bera geçmiş yıllarda kızlara da verilen bir isimmiş evet fonetiği fazla kibar. İlk etapta erkeğe uymadığının düşünülmesini anlayabiliyorum. Ama has bil has erkek ismi :) Anlamını da yazayım. Bu isim, “seçkinlik, faziletli olmak” gibi anlamları taşımaktadır. Bera ismi, bir kimseye sunulan seçkin olabilme vasfı anlamına gelmektedir. Bu vasıf, insana doğuştan verilen bir özelliktir. Bera ismi, erdemli, doğru ve dürüst olan kişi anlamında kullanılmaktadır.
2 tane sahabe efendimiz var bu isimde hayatları da gayet güzel.
Yine de yorumunuz için çok teşekkür ederim.