Yabangulu1326 seni çok iyi anlıyorum canım, sıfırdan hayat kurmak gerçekten zor, kolay olur hemen alışırsın diyemem ama Türkiye’deki yaşam standardını da bilemiyorum şimdi, hani çok doğru bi kıyaslama yapamıycam ama mesela Bulgaristan çok gelişmiş bi ülke değil, gerçi Sofiya başkent, daha iyi seçenekler sunabilecek bi şehir, oraya hiç gitmedim bilemiyorum ama genel olarak binalar eski, Türkiye’deki gibi öyle büyük lüks görünen yeni binalar 3+1, 4+1 falan bulmak zor ve standarta göre pahalıdır ama işte herşey gelirinizin ne olacağına bağlı, misal verim 2000leva civarı kazancınız varsa bence güzel, rahat geçinirsiniz. Ben Bulgaristan’da mesela et alıp yeme imkanı olmayan insan bilmiyorum en basitinden, yani Türkiye’de bu lüks sayılıyo bence. Market fiyatları makul, okula gelirsek bu çocuğu okutma parası nasıl bulucam derdin olmaz, dün haberlerde izledim TR deki özel okul fiyatlarını korktum, devlet desen zor, ama orda herkes devlette okuyo, özel çok az sayıda vardır ve gereksiz görülen bişey, çünkü aynı eğitimi alıyorsun her ikisinde de, üniversite aynı şekilde, hatta özel bi üniversiteye gidenlere hep ters falan bakılır, işte bunun okuma niyeti yok anne baba basmış parayı o şekilde muezun olur diye düşünülüyo mesela, ve üniversiteye girmek de hiç Türkiye’deki gibi zor değil, o bitmeyen sınav sistemi yok, ben çok üzülüyorum bu çocuklara daha küçük yaştan bütün öğrencilik hayatları zehir oluyo bütün bü sınav stresleriyle, orada mesela tek bi sınav var lise sonda girdiğin ve onun puanıyla üniversiteye başvuru yapıyorsun bu kadar, tabi tıb gibi meslekleri saymazsak. Dili çocuklar zaten çabuk öğreniyo, ilk zamanlarda zorlanırlar ama öğrenir küçük daha çocukların ama dil bilmeden bi ülkede yaşamak çok zor, evrak işleri falan muhakkak oluyo, e çocukların okul meseleleri, doktor falan o sıkıntı dil bilmeyince ama kesin bisürü türkle tanışırsın, orada doğmuş büyümüş, Türkler bulgurlardan sonra en büyük çoğunluğu oluşturuyor ama Bulgarlar genel olarak söylemem gerekirse Türkleri pek sevmez, sanırım bu Osmanlı zamanında kalma bi acı içlerinde, 500 yıl boyunca hüküm sürmüş orda Osmanlı ve oradaki yerli Türkler de o nesilin torunları aslında, hani Türkçe konuştuğunu duyduklarında test bakabilirler haberin olsun ama hepsi de böle değil tabi ki, çocuklarının sınıfında da kesin Türkler olur onların anneleriyle de zaten iletişim kurabilirsin, yardımcı olurlar inşallah