SevcanBal Benimde ilk gebeliğim canım. Bir doğum hemşiresinin videosunu izlemiştim detaylı ve açıklamaları ile neden neyi koymalıyız valize anlatmıştı.
Aklımda olanlardan yazayım.
Bu arada bende 22 haftalık hamileyim ama hemen hemen çoğu şeyi bitti alışverişimin indirimde buldukça alıyorum sürekli yoksa toplu almak biraz sıkıntı olacak maliyet açısından diye.
Bebek için;
- 3 Adet Tam takım yenidoğan (İçerisinde 1 Adet eldiven, şapka, alt pantolon, üst ve önlük olmak üzere 5 adet) Hastane çıkış seti olarak almadım ben LC’de 60 TL ye bu saydıklarım takım halinde var e bebekten daha uygun fiyatla bir kaç ondan aldım 1 de normal alt üst takım aldım)
- 1 adet alt üst takım olaki kustu, kakası dışına çıktı vs. Diye alınması gerekliymiş ama bu takımların hepsinin pantolonu patiksiz olmalı bebeğin ayak topuğundan kan alınacağı için çıkart giydir zor olmasın diye dedi ve bence de mantıklı)
- 5 adet çorap birisi Kalın ve yünlü olmalı
- Islak mendil
- Bez
- Emzik
- Biberon ve mama ( Anne sütünün hemen gelmemesi durumuna karşılık)
- 2 Adet Müslin örtü ( Biri hemşireye veriliyor bebeği hemen sarması için diğeri de yedek )
- 3 adet battaniye 1 tanesi yünlü kışlık
- 3 , 4 adet zıbın
- Pişik kremi
- 4 adet ağız mendili
Anne için;
- 2 adet Pijama takımı (emzirirken kolaylık sağlaması açısından düğmeli vs. Tercih edilmeli)
- 1 adet hastaneden çıkış yaparken giyilmesi için eşofman takımı
- Bir adet yelek vs. Ceket
- 3 adet çorap
- emzirme atleti 2 adet
- emzirme sütyeni 2 adet
- göğüs pedi
- süt sağma makinası ( Göğüs pompası)
- İç çamaşırı
- yüz havlusu
- terlik
- Toka
Hatırladıklarım bu kadar ☺️ İnşallah yardımcı olur