Gamzecik Ben ilk bebeğimi kaybettim tedavi sonucu olmuştu. Sonra Rabbim ikinciyi nasip etti şimdi 35 haftalık hamileyim toksoplazma enfeksiyonuna kafayı taktım. Ya geçerse ya bebeğime birşey olursa kesinlikle ete ellemedim. 35 hafta dışarıda hiç birşey yememeye dikkat ettim çok nadir mecburi yedim. Şimdide bugüne kadar kapıya gelen açık sütü kullandım hem içtim hem yoğurt yaptım.Çok da kaynattım sütü.Bunun bir zararı var mı bebeğe. Pastörize edilmemiş bir süt ya. Lütfen dua edin bebeğimi sağlıkla kucağıma alayım kucağıma artık herşeyden nem kapmaktan hayatı kendime ziyan ediyorum. Ee peki bugüne kadar açık süt kullanmışsın şimdi mi soruyorsun diyorsanız. Toksoplazmayı araştırırken ögrendim pastörize süt içilmesi gerektiğini. Teşekkür ederim kızlar şimdiden. Lütfen rahatlamaya çok ihtiyacım var 😣
Gulsummldr Gamzecik eskiden pastorize süt mü vardı. Yani böyle diyenleri çok tiye alırdım ama sağıp getirip kaynatıp içiyolardı. Ama öyle. Keşke bnde pastorize yerine şöyle temiz sağılmış bulsamda içsem
Hgemr Gamzecik ben yoğurdu kendim yapıyorum,ilk haftalarda internette okumuştum,doktoruma sordum illa pastörize yoğurt mu yemem lazım diye,sütü güzelce kaynattıktan sonra sıkıntı olmaz hattâ ev yoğurdu daha sağlıklı,demişti.
sudamlasi Gamzecik Allah kucağına almayı nasip etsin rahatla canım biraz bu kadar takıntılı stresli olursan çok yorulursun yıpranırsın biz de 5 litrelik süt alırız dışardan. pastörize değil tüpte bi güzel kaynatıyorum yarısını yoğurt bi kısmını tatlı geriye kalanını içiyorum. Yani kaynadıgı için mikrobu kırılıyo😌
Dilaam Gamzecik ben şahsen o kutulu katkı maddeli sütleri yogurtları içmektense 10 dakika kaynattıgım sütü mis gibi içiyorum ve yogurt yapıyorum ilk yazan arkadasın dediği gibi eskiden pastorize süt mü varmış en saglıklısı bu tabiki güvenilir temiz bir yerden alıp iyice kaynatıldıktan sonra
sudamlasi Janset2105 çiğ et te bi mikrop varmış bebeğe geçiyormuş. O yüzden ellenmemeli yada mecbursan eldiven takmalıymışsın
eminergunn Gamzecik derdinin çaresi tevekkül herşey onun elinde ol der olur almak ister elinden alır bol dua ve tevekkül rabbimize güven sen nasıl bilirsen öyle olur inş rabbim benim kalbimi bir kez daha bundan incitme sana güvendim sana dayandım Allahım de oh mis ne gelirse Allah'tan sen istediğin kadar dikkat et senide bebeğini de koruyan Allah bunu unutma inş :)
Caglaaa Gamzecik Bu kadar takmamaya çalış bir laf vardır sakınan göze çöp batar diye, bende açık süt olunca içiyorum, kurbanda da baya bir etle ugrastım hatta parmağımı bile kestim sonra gittim bol suyla yıkadım yara bandı yapıştırdım kesmeye devam ettim her zaman derler kötü düşünme kötüyü çağırırsın diye içini ferah tut rahat olmaya çalış az bir zaman kalmış dogumuna inşallah hemen zaman senin için geçer de bebeğini kucagına alırsın
Pinky86 Gamzecik sorma canim ben de cok takintiliyim bu konuda ama sosyal ve calisan biriyim ve mecburen disarida yemek yiyorum. Ama etin cok pismis olmasina ozen gosteriyorum, salata disarida yemiyorum. eti eldivenle yikiyorum veya ellemissem hemen elimi yikiyorum. Muhim olan et degmis elini agzina goturmemen ve elinde acik yara varsa degmemesi. Ama yine de kafamda hep bir soru isareti acaba yeteri kadar pismis midir yeteri kadar temizlemis midir diye 😁 sutu kaynattigin muddetce hic bir sey olmaz bu virus pisme islemiyle yok oluyor. Peki emzirirken bebege gecme ihtimali var mi ben de bunu merak ediyorum 😁 cunku emzirme doneminde de bu konuda kafa yormadan rahat rahat yemek istiyorum salatami, rahatca pisirmek istiyorum etimi 🙄
Seyhan34 Gamzecik sakınan göze çöp batar derler rahatla biraz doğdu doğacak zaten senin bu tür gerginliklerini bebeğin de hissediyor
Nefesliva Bu testi herkezden duymaya başladım ama benım doktot istememiş ben yaptırmadm benımde aklıma takıldı şimdi 28 +1 haftalığım
Duyguynrky Gamzecik canım sağlık ocağı bakıyormu bilmiyorum ama git test yaptır için rahat etsin her dönemde bakılıyor ona. Yani baktırabilirsin en garantisi öyle biz birşey diyemeyiz ki dediklerimiz hep havada kalır.
IlaydaOrhanKopuz Gamzecik hiç korkma canım yüreğini ferah tut.benim eşimin yiğeni hamileliğinin başından sonuna kadar hep açık süt kaynatıp içti.bende anneme gidince ev yoğurdu yiyorum hep şükür ki bi sorun olmadı olmaz da inşallah.sen içini ferah tut Allahın izniyle sağlıkla kavuşursun yavruna 🙏🏻🙏🏻🌸🌸
Gamzecik Hepinize çook çook teşekkür ederim çok rahatlattınız. Allah bin kere razı olsun. Allah'a emanet diyorum artık bebeğim. Hepimizin evladını Rabbim bağışlasın insallah 💞💞