[silindi] ben iki hamileliğimde de yalancı sancıyı çeltim ama şöyle bir durum var hiç yalancı sancı yaşamadım benim ağrım çok olur diye düşünmeyin bu öyle bir şey değil zaten doğum başladığında ağrı düşündüğünüz kadar çok şiddetli girmiyor mesela 4 cm de biraz ağrıyı sert hissediyorsunuz ama 6 cm de dayanamıyorsunuz acıya ki 4 cm olduğunda eğer ağrı çok ise hemen ağrı kesici yapıyorlar epidural gibi, bu sizin bünyenizle alakalı acıya ne kadar dayanıklı olduğunuzla alakalı bir durum aslında ben ilk oğlumda ağrıdan kendimi parçalarken 2 cm dim düşün hastane 4 cm olduğumda ağrı kesici için yalvarıyordum ama ikinci doğumda güle eğlene gittim ve 4 cm olduğunu söylediler ve benim hiç ağrım yoktu kendini korkutursan ağrı olabildiğince şiddetli gelecektir psikolojini yüksek tutmalısın canın acıyacak öyle yada böyle ağrı yaşayacaksın ama önemli olan o ağrıyla savaşman ağrı seni değil sen ağrıyı ele geçirmeye çalışmalısın mesela doğum anında bağırmak sana hiç bir şey kazandırmıyor ama nefes alışverişi çok iyi geliyor