Burada doğum hikayeleri okumayı çok seviyordum, sonunda bana da bu hikayeyi yazmak nasip oldu.
38 ve 39. Haftaları her an bebeğimi bekleyerek geçirdim. Bebeğim kanaldaydı ama doktor kontrollerinde rahim ağzım aşağı inmemişti. Sürekli yürüyüş pilates squat derken en son 39+6 da doktorum açıklığımın 3 -4 cm olduğunu söyledi ama ben hiç sancı hissetmiyordum nstde de aktif bir sancım çıkmadı. Bebeğimin kordonu boynunda olduğu için doktorum doğumun için sancılarını beklemeyelim kontrollü ilerleyelim yarın sabah gel doğumu başlatalım dedi. Çok heyecanlanmıştım. O akşam muayeneden kaynaklı hafif sancılarım oldu ama düzenli değildi adet ağrısı ve bebek toplanması gibiydi. Tam 40+0 da sabah saat 9 gibi doğumhane kısmına giriş yaptım hazırlık nst falan derken saat 09:30 gibi açıklığıma baktılar 4-5 cm olmuştum bile.ama bebeğin başı yukarıdaydı. Suyumu açtılar ve sancılarım düzenli gelmeye başladı. O aşamada hemen ebeyle birlikte yürüyüşe ve pilatese başladık. Sancılar geldikçe çömelme pozisyonunda karşılıyordum. Saat 10:30 gibi açıklığıma baktıklarında 6 cm olmuştum. Ebe normalde saatte 1 cm açılma bekleriz doğumun en geç 2 gibi olur ama seninki hızlı ilerliyor dedi. O aşamada sancılar çok zorlu değildi. 3 dkda bir 1 dk süreyle gelip sonra geçiyordu. Nst harici doğuma kadar hiç yatmadım. Çünkü yatarken sancıları karşılamak çok daha zor. Saat 11 gibi açıklığım 7 cm olmuştu ve bebeğimin başı aşağı inmişti. hemen annemlere haber verdik 1 saat yolları olduğu için. 7 cm den sonra sancıların şiddeti biraz daha artmıştı duşa girip sıcak su tuttuk o iyi geliyordu. 12 gibi açıklığıma tekrar baktılar 8 cm olmuştum ve bebeğin başına dokundum dedi ebe. Biz biraz daha yürüyüş yapıp büyük tuvalet hissi gelmeye başlayınca saat 12:15 gibi doğumhaneye girdik. Önce bir süre çatalın önünde yere çömelip sancılar gelince ıkınmaya başladım geliyoo diye bağırırken doktorum içeri girdi . sonra çatala çıkardılar. Birkaç ıkınma sonrasında saat 12:30da bebeğim kucağımdaydı🥰🥰 3,5 saatte doğurmuştum 😍
Benim çok fazla kesi ve dikişlerim oldu maalesef. Kendimi buna hazırlamadığım için dikilirken çok zorlandım. Doktorum perine masajı yapmadığım için çok hassas olduğunu söyledi. O nedenle spor yanında perine masajını da düzenli yapmayı unutmayın kızlar. Tavsiyemdir. Herkese kolay doğumlar diliyorum 😍🥰😘