Öncelikle hellö sevgili anneler ve anne adayları
Dün doğum yaptım bu postu da bilerek yazıyorum ki başına benim gibi ay noluyo diyeceği şeyler gelenlere fikir olur belki biraz tedirginlikleri gider. Hassas içerik değil rahat rahat okuyabilirsiniz bence.
Şimdi şöyle, bebişko 35.haftaya kadar hep ortalama üstü gitti boy ve kilo olarak. Tarama testlerinin tamamı temiz çıktı. Hiç enfeksiyon geçirmedim, grip bile olmadım diyebilirim. Covid olmadım. Aşırı sağlıklı besledim diyetisyen kontrolünde. Sadece 8 kilo aldım. Yoga pilates gırla. Süregelen bir hastalığım yok. İlk doğumum, boy kilo oranım normal ve 28 yaşındayım. Öyle ki hamile kalmadan önce 3 ay folik asit, hamilelik esnasında da vitamin takviye anlamında busuru şey kullandım. Bunları kendimce her şeyi kitabına göre yaptığımı belirtmek için yazıyorum çünkü her şeye rağmen ufak tefek pürüzler çıkabiliyor.
Velhasıl 35.hafta kontrolu gayet iyidi kilo alımı da kendisi de. Ama doktorum plesantanin ömrünü doldurmaya başladığını artık islevsizlesebilecegini söyledi. 35.hafta randevusunda tansiyonum 14-10 şok olduk çünkü hiç böyle bir şey beklemiyorduk benim de hiç öyle bir problemim olmamıştı. Hemen idrara bakıldı 30mg protein çıktı. Tamam dedik 1hafta takipleyelim her gün tansiyonu. Evde super 11-7 max. Hastaneye geliyorum 13 14ten inmiyo. 36.hafta tekrar idrar verdim bu arada o randevuda da 14 - 10 tansiyon yine. Ama bu sefer protein çıkmadı. Oh dedik anlık olabilir takibe devam. 37.hafta ultrasonda doktorum dedi ki normalde aldigi kilodan az almış 2900 bandındayiz şu an. Tekrar idrar alalım, verdim. Protein yine çıktı bu sefer 100mg üstelik. Aaa dedik tamam plesanta bebisi beslemiyor, protein var tansiyon anlık yükselip düşüyor 1 hafta daha beklicez alması gereken kilo almazsa doğumu 38de biz baslatcaz. Ben çarşamba geldim bakildi bebis yok kilo almamış 1haftada,hadi dedi gel gece 12den sonra. Bu arada çatı muayenesi de yapıldı (hiç acımadı) normal doğuma müsait olduğum söylendi ben de öyle istiyodum zaten. Bi tur boynunda kordon vardı sıkıntı olmazmış 1 turda. Geldim dün ayın 10u sabah kremimsi bir şey uygulandı vajinaya yumuşatmak için çünkü hiç açılmam yoktu. Sonra başladık takibe, sabah 7den 11e kadar kendiliğinden bir şey olmadı. Hafif hafif suni ile deneyelim dediler. Beni hiç zorlamadi açıkçası korkacak bir şey yokmus pilates topu matta hareket nefes derken sancılarım vardı ama çok hissetmeden Bi 4 5 saat daha geçti. Sonra doktor daha fazla strese sokmayalim çocuğu dedi çünkü nerdeyse 10 saatte hiç açılmam olmadı denedigimizle kaldık. Bebek beslenmedigi için içimde kalmasının ona da bana da faydası yokmuş o yüzden bu dogsun ısrarı yani. Neyse sezaryene alındım 10 dkda doğdu bebikko. 2900 gr, her şeyi iyi. Ben iyiyim hemen süt geldi vs derken alla alla bebek ememiyo ağzında devamlı salya, dediler biz cocugu bi kontrole götürelim ağzını burnunu temizleyelim. Sonra çocuk doktoru geldi. Sezaryen doğumda bebeğin akcigerlerindeki keseciklerde su varya anne karnında yuttuğu soludugu o tam bosalamayabiliyormus. Bebek o yüzden düzenli nefes almaya gayret ederken aynı anda ememiyo besinden de oksijenden de eksik kalıyor dedi. Bu suyu da incecik bir boru ile toplicaz biraz da oksijen ve basınç takviyesi yapcaz korkmayın. Kalıcı hasar bırakmazmis bu durum öyle dediler bide. Ben tabi sabah kadar süt sagdim götürdüm hiç gerilmedim desem yalan ama panik olmadım sütüme bir şey olmasın diye bide yani anayiz artık güçlü olmak lazim💪🏽 tabi insan yenidoğan yoğunbakim diye görünce kapıda bi kötü oluyo ama napalim Allah dermansız dert vermesin. Çocuğu da esmer sanmıştık pespembeymis bu arada 🤦🏻♀️ güzel nefes alınca rengi yerine gelmis 💁🏻♀️ nolur nolmaz diye enfeksiyon için test de yaptılar onun sonucunu bekliyoruz ama oksijenle çok hızlı toparladigi için muhtemelen tek sebep bu dediler. Öğleden sonra gelecekmiş odaya oğluş. Tedbiren bugün de kalcaz. Ama iyiyiz daha da iyi olcaz🕺
Iste böyle. Diyeceğim o ki hiç canınızı sıkmayın güzel anneler, ongoremedigimiz bir sürü şey oluyormuş. Her şeyi doğru yapıyorum sanarken meğer genetik dış etmenler ya da yani kader mi bilmiyorum bir şekilde olacak olan oluyor. Allah dermansız dertten korusun. Hepimize güç kuvvet diliyorum.