Zeyyyn
Yapma yaaaa :) Az biliyormuşum demek. Siz hiç araştırmaz mısınız? Doktorunuz Mustela veya Bephantol kullanmanızı önerse kullanırsınız yani? Hiç içerik sorgulamaz mısınız?
Rezene anne sütünü falan artırmaz. Prolaktini artırıcı hiçbir bilimsel verisi yoktur. Ne bebeğin kilo almasında, ne de annenin kilo vermesinde hiçbir etkisi yoktur. Beyin hücrelerinin normal dışı aktivite göstermesi sonucu vücutta istemsiz kasılmalara sebep olur. Biz ona tıp dilinde konvülsiyon diyoruz. Halk arasında da nöbet geçirmek havale geçirmek deniyor. Rezene anetol içerir, anetol anne sütüne geçer. Sizde bol bol rezene tükettikten sonra ohhh bebeğim rahatladı, rahat uyudu, gazı çıktı zannedersiniz. Aslında o sırada bebeğiniz sersemlik halindedir! Aynı şekilde anason çayı da aynı etkiyi gösterir. Sarhoşluk veriyor.
Estragol içerir. Özellikle kız bebeklerinizde bol bol içtiğinizde erken yaşta ergenliğe girmelerine, memelerinde erkenden büyümeye sebep olursunuz. Dahası da var, hiç ama hiç tavsip ettiğim bir durum değil ama hayvanlar üzerinde rezene ile alakalı yapılan deneylerde kanserojen etkiler verdiği, tümörler ürettiği ortaya çıktı. Dolayısıyla fetal hücreler üzerinde maalesef toksik etkileri var.
Ama sizin doktorunuz önermiş tabi. O yüzden siz içerik sorgulamadan içmeye devam edin..
İyi geceler :)