Konya Özel Medicana Hastanesinde Dürdane Nil Okur tarafından takip edilen gebelik ve doğum hikayemi paylaşıyorum. Çok üzücü ki google yorumları yada doktorların puanlandığı siteler çok yanıltıcı. Hiç biri kötü olumsuz yorumları yayınlamıyor. Bizde gittiğimiz doktorları iyi bilgili sanıyoruz. Oysaki kötü yorumları yayınlamıyorlar bizzat başıma geldi. Sadece burası objektif buraya çok güveniyorum. O yüzden paylaşıyorum. Daha öncede post açmıştım anlatmıştım hikayemi. Arrtık herşeyden çok daha emin olduk yeni doktorlar ve int araştırmalarımızla.
13 haftalıkken muayenelere başladım. Problemsiz bir hamileliğim vardı. 28 haftadan sonra erken doğum baş geliş olduğu için hap ve iğne tedaviside aldım. 38 haftalıkken amipli dizanteri geçirdim. Şiddetli ishal ve kramp. Fl*** isimli hap verdi ve şikayetim geçti. 2. Günü tüm vücudum kaşınmaya başladı. Kuru ve sinsi kaşıntı.hap yan etkisimidir diye doktoru aradım. Hayır değil ama yinede test yapalım dedi ve gittim. Gebelik kolestazı(hamilelik alerjisi) şüphelendik. Testler negatif çıktı. Ben kaşınmaya devam ettim günlerce geceleri uyanıp heryerimi kaşıyordum. Sonraki kontrolümde yine şikayetimi dile getirdim bana doğumla geçeceğini söyledi. Önemsiz gördü tepkisi ve telkiniyle. Tekrar kan testi yapmaya gerek görmedi. Doğumla geçeceğini, Geçmezse doğumdan sonra iğne yapılacağını belirtti. Bende teşhis ve tedavisine güvenip o acıları çekmeye devam ettim. 28 Ağustos son gün dediği halde geciken doğuma müdahele etmedi. Suni sancıyla doğum için bir gün belirleyip beni bebek kayıpları yaşanabileceği riskleriyle korkutup doğumumu başlatabilirdi. Beni risklere karşı bilgilendirmediği için bende sancılarım başlayana kadar normal yollarla doğurmayı bekledim. Ama bana bebeğin 40 haftadan sonra risklerin olabileceğinden. Kordon dolonması yada kakasını bırakma risklerinden bahsetmedi. Oysa ki 39-40 ı aşan hamilelerde günlük rutin sıkı takip yapılması gerekirmiş ve böyle yapan yüzlerce doktor var. Ama doktor hanım son günlerinizde sizi kaderinizle baş başa bırakmayı tercih ediyor. 39+6 ydı sanırım Doktor hanım en son kontrolümde bana 2 gün şehir dışında olacağını, doğumum başlarsa diğer nöbetçi doktorların yapacağını söyledi. Yani aylarca muayene olduğunuz doktor tam doğum esnanız ve seyehate gideceğini söylüyor. Çok korktum ama yinede nöbetçi ve önerdiği doktorlara güvendim bekledim. Doğumuma 40+0 yani 28 Ağustos tarihi vermişti. Ama 31 inde hastanedeyim doğurmazsan kontrole gel dedi. 40+4 oldum Öğlen sonu gitmeyi düşünürken 11.30 da sancım başladı 12.30 sularında hastanedeydim. Doğumum başlamış fakat bebeğimin kalbi durmuş. Suyumu patlattığında kakasını yaptığını sebebinin bu olduğunu söyledi. Suni sancıyla ölü doğum yaptım doğum sırasınca gerekli ebe hemşire ve doktordan yana bir şikayetim olmadı. Ama bebeğime gerekli otopsi veya biyopsi yapılmadı. Ben bebeğim öldüğü için mi kakasını bıraktı, yoksa kakasını bırakıp mı öldü bilmiyoruz. Ellerinden geleni doğum anında yaptılar. Ama bebeğimin nefesi,sesi,kalp atışları yok neye yarar. Ben doktor ihmali olduğunu düşünmemiştim. Taaa ki başka bir doktora muayeneye gitmemle intde çok araştırmalarımla doktorun kolestazın önemli bir belirti ve risk olduğunu. Ben 2 günlük kaşınırken test yapılmıştı Kan testlerinde poZitif çıkmasının zaman alacağını o yüzden belirtilerin kolestazla birebir uyuştuğu için kolestaz olarak değerlendirilmem gerektiğini sık tekrarla kan testinin takip edilmesini karaciğer enzimleri ve safra kesesinin değerlerinin kontrol edilmesini bebeğin geciktirmeden sağlıcakla alınması gerektiğini belirtti ve araştırmalarım sonucu çok ciddi bir rahatsızlığımın doktor tarafından uzmanca değerlendirilmeyip salıverilmenin sonucu bugün bebeğim benimle değil. Çok pişmanım başka bir hastaneye yada doktora bu kaşınma şikayetlerim yüzünden başvurmadığıma. 5 ay oldu bebeğimi toprağa vereli. Kimse yaşadıklarımı yaşasın istemem. Yaşadığım acıların fazlası var ama buraya yazsam ifade edemem. Benim doktor hanımla deneyimim bundan ibaret 9 ay bekledğim bebeğime kavuşamadım. Umarım bu yazımı okuyan hamileler sağlıcakla kavuşurlar. Gebelik kolestazı gibi hamilelerde yaygın bir hastalığı ciddiye almayıp hiç birşey yapmayan bu doktora benim gibi güvenip giden sonrasında canı yanan evlatsız bir anneyim. Hergün göz yaşı döken, hamile resimlerine videolarına her baktığında kriz geçiren göz yaşı hiç dinmeyen bir anneyim. Geçmiş olsun kelimesinden nefret eden bir anne. Her duyduğumda o güne tekrar gidip aynı acıları tekrar yaşıyorum. Gittiğiniz doktorları iyi araştırın basite almayın. Kendimede çok kızıyorum bu doktora güvendiğim için kaşıntıarımla ilgili baska hastaneye gitmediğim için. Başka bir hastaneye devlet hastanesinin aciline bile gitsem hemen çok ciddiye alıp doğumu başlatıyorlarmış. Çok riskli bir durummuş. Lütfen araştırıp azıcık bakın. Ben 1 aya yakın kaşındım. Doktor kaşınma izlerimi yaralarımı görüp tedavi olarakda bu kadar kaşıma demeyi lüzum görmüştür. Ama en çokda bu doktoru mezun eden hocalarına çalıştıran hastaneye ve en çokda ta kendisine kızıyorum. Allaha havale ediyorum herkesi. Öbür dünyada ellerimi yakalarından ayıramayacaklar. Dünyamı yaktılar, ahiretleri dilerim yaşattıkları acılar kadar olur…