Elif1910 İlk gebeliğimdeyim şuan eşimle kan uyuşmazlığımız var o yüzden iğne vurulacağı söylendi öyle mi oluyo genelde ben 2. Gebelikte yapılıyor diye duymuştum. Kan uyuşmazlığı iğnesi yaptıran var mı veya bilgisi olan ? Benim negatif eşimin pozitif
Hhilall37 Elif1910 ilk gebelikte bebeğe bişey olmuyor ama ikinci gebeliğin sağlıklı geçmesi ve herhangi bir problem oluşturmaması için yapılıyor. Bir kanamanız vs olmazsa 28. Haftada doktor indirect coombs diye bir test yapıyor ve sonra iğne vuruluyor. Bebek doğduktan sonra da kanı pozitif olursa eğer 1 defa daha uyuşmazlık iğnesi olmak gerekiyor.
Esmavoles Elif1910 bizdede kan uyusmazligi var henuz gebelik yok ama gittigim bi doktor ben duruma gore gerek varsa vurdurtuyorum falan dedi bi arkadasiminda kan uyusmazligi var doguma 2 aydan az bi suresi kaldi igne falan vurdurmadi henuz dogumda gidisata gore vurdurcagini soylemis doktoru ama burda paylasimda 2 kere vurduran var bilemedim doktordan doktora degisen bi durum sanirim
Ozlmmm23 Elif1910 benim ikinci gebeliğim bizde de kan uyuşmazlığı var . Ilk hamileliğinde 7. Ayda iğne yapıldı. Yanı buda nolur nolmaz anne vücudu bebeğe karşı savaş başlatmasın diye. Aslında ilk çocukta birşey olmuyor ama yinede tedbiren yapılmıştı. Doğum sonrasında da eğer çocuk pozitifse ilk 72 saat içinde bir iğne daha yapılmalı. Şimdiki ikinci gebeliğim. Ilk aylar hafif bi lekelenmem vardı aslında yerleşme kanamasiydı ama yine dr indirect coombs testi yaptı. Pozitif geldi yani vücudum çocuğuma karşı savaş baslatmamis anlamına geliyor yine iğne vurdu zaten negatif çıksa iğne vurulmuyor bildiğim kadarıyla. Zaten çocuğa karşı antikor üretilmeye başlanmış anlamına geliyor başka işlemler yapılıyor. Yine 7 aylık olunca yine vurulacagim. Durum bu şekilde. Korkmayın yani iğnenizi olup antikor üretme ihtimaliniz kisitlanirsa allahın izniyle birşey olmaz
drmeri ben de aynı şekilde 6 hafta hamileyim, beta hcg için sağlık ocağına gittim prda muhakkak doktorunuza belirtin dediler. ben negatif esim pozitif. kan uyuşmazlığı iğnesi yeterli midir? içimde korku oldu