Günlerdir yeni düzene adapte olmaya çalıştığım için doğum hikayemi yazmak bu güne kaldı. 3 günlük oldu mis kokulum. Darısı burada bebek isteyen, hamileliğini geçiren tüm arkadaşlarımın başına🙏
Erken doğum postlarının hemen hemen hepsine yazmışımdır sanırım. Başından itibaren zorlu bir süreç geçirdim. Başından sonuna fitil kullandım. 30 haftadan itibarende erken doğumu önlemek için iğne ve ilaçlar. 30 Ocakta 37 haftanın dolmasıyla erken doğum ilaçlarını kullanmayı bıraktım. Bırakınca düzensizde olsa sürekli kasılmalar gelmeye başlamıştı. Doktorum her an gelebilir diye söylemişti ama ben içeride ne kadar durursa kardır diyerek 8 Şubata gün almıştım. Velhasıl 2 Şubat sabah son doktor kontrolü için yola çıktık. O sabahtan beri belimde değişik bir ağrı ve kasılma olunca kasıklara doğru giren bir sancı vardı. Kontrolde önce nstye bağlandım. 10 dk da bir düzenli sancılar çıktı her biri 100 ve üzeriydi. Muayenede doktor rahmin kağıt kadar inceldiğini her an yırtılabileceğini hemen sezaryene alınmam gerektiğini söyledi. Eve eşyaları almaya gittik. Doktorun muayenesi ile seçtiğim hastane arası yarım saat kadar mesafe var. Biz hastaneye geçince doktorda 30-40 dkya geliyorum dedi. Odaya yerleştik, ameliyathane için üstümü değiştirdim. Ben yarım saat daha var diye odada takılırken eşim aşağı indi kendine kahve almaya, derken odaya sedye geldi dedim ne oluyor, hadi dediler doktor geldi seni bekliyor. Eşimi aramam gelmesi, ameliyathaneye girmem sanırım hepsi 3-4 dk içinde oldu😅
İlk doğumum epidural sezaryendi, bu seferli spinal olacaktı. Spinalden korkuyordum açıkçası sonrası daha acılı oluyor dedikleri için. Ama hiçte öyle olmadı. Spinal yapılırken hiç acımadı. Doktorum sondayı uyuşunca kendi taktı. Dokunuşlar hissetmeye başladım ama henüz başladılar mı ki acaba diye düşünürken, bana söyleyin başlarken derim. Doktorumda merak etme hemen başlıyorum dedi. Ve 2 dk sonra bir ağlama sesi🙈 O kadar hızlı oldu ki🥰 Oğlumun sesini duydum, herşeyin yolunda olduğunu öğrenmem, ten tene temasımız hepsi çok güzeldi. Sonra oğlumu kızım ve babasının yanına gönderdiler. Benimde dikişler atıldı yukarı çıktım. Odaya gelince biraz titreme oldu. Ama kısa sürede geçti. Uyuşmanın etkisi 2-3 saat içinde geçti. Sonrasında biraz ağrım oldu ama hemen ağrı kesici bir serum taktılar. 10 dk içinde etkisini gösterdi. Hatta etkili bir ilaçmış kafam bile iyi oldu😂 Sonra ayağa kalktım yürüdüm, farkettim ki hareket ettikçe ağrılar çok azaldı. Gaz çıktı ferahladım. Annem kayısı kompostosu getirdi sadece suyunu tabi. Onu içmek gaz için çok iyi oldu. Gecede emzirmekle, yürümekle geçti. Ertesi akşam üzeri taburcu olduk evimize geldik. Bugün oğlum 3 günlük, sütümde geldi çok şükür emiyor herşey yolunda. Çok az yattım diyebilirim. Doktor eve ağrı kesici minoset ve iğneler verdi. İğneleri yaptırmadım bile. Ağrı sızı yok denecek kadar az. Sizlere tavsiyem kayısı suyunu kaynatıp içmeniz ve bol bol hareket etmeniz. Darısı tüm gebişlerin başına.
Hepinize hayırlı doğumlar diliyorum ❤️🧿