pixie_baby
Merhaba, bizimle direk genetikte docent bir hoca ilgilendi. O tum detaylari sabırla anlattı ☺️
Sperm ve yumurta dollendikten sonra hucreler bolunurken bazen trizomi vs gibi genetik problemli hucreler oluşabiliyormuş. Cocuk olusurken bu hucrelerin bir kısmı bebeği olusturuyor bir kismi plesentayı. Eger problemli bolunen hucre plesantayi olusturursa cocuk saglikli oluyor. Fetal dna da sizin kaninizdan alinan kan incelenirken icinde sizin dna niz bebegin dnasi ve plesentanin dna si bulunuyormus. Hangisi plesenyanin hangisi bebeğin onun ayrimini yapamiyorlarmis :) bazen bebek saglikli olsa da plesantada genetik bozukluk bu sekilde saptanabiliyormus bu da %1 mis. Bu %1 durumu yuzunden kesin tani testi degil ama insanlar fetal dna da yanilma var falan diye yaziyorlar da yalan yanlis aslinda bilim %100 dogru sonuc veriyor sadece o hucreler cok sukur bebekte olmuyor. ☺️ Eger yuksek riskli bir durum cikarsa ve amniyosentez yaptirilirsa amniyosentez yine genetige gidiyormus ve orda kesin sonuc cikiyormus. Ayni zamanda bu testle cinsiyet kromozomlari inceleniyor eger y kromozom gorulurse bebek erkek sadece x varsa kiz oldugu anlasiliyor ve tek bebekte sanirim cinsiyetle tasinan bazi kromozom hastaliklarina da bakiyorlarmis ☺️ Bizde sadece trizomi 13,18 ve 23 e bakilabilecek. Bende ikiz olduğu için suan kanımda 5 dna var. Cok sukur dusuk riskli diye cikti raporumuz. Devlette yaptirdim ben bu testi tabiiki ücretli bir sekilde onun sonucu negatif ya da pozitif degil de dusuk/yuksek riskli cikiyor. Tek gebeliklerde ozel firmalar daha fazla genetik hastalik inceliyor. Ben ikizlere hamile oldugum icin sadece devlette 3 hastalık bakilabildi. İmkanınız varsa yaptırmanızı oneririm ☺️
İkili test ile kiyaslanamayacak kadar daha guvenilir nifty. ☺️