Ecrinlinaa Selam kizlar..18+4 haftalik hamileyim..Bugun sabah kalktigimda tansiyonum dusmeye basladi sonra hastaneye gittim kontrolum vardi bebegim gayet saglikli ve iyi..hastaneden bi geldim bende bir baş ağrısı bas donmesi gozlerimde ağrı anlayacaginiz çok kötüyüm..Varmi benim gibi olan duş aldim eşim calisiyor hastaneye gidemiyorum sabah geliyor ne yapmaliyim??
litfenama Ecrinlinaa 18. haftadayım ve bugün konuyla ilgili bir şeyler araştırırken normal bir süreç olduğunu ve hayatınızda görebileceğiniz en düşük seviyeleri görebileceğimizi anlatıyordu. Tabi yine de tansiyon takibi yapılmalıymış.
Eslem_1 Ecrinlinaa benim de 9 civarı oluyor bazen en risklisi kaç acaba ben de 18. Haftamdayım üşüyünce daha çabuk tansiyonum düşüyor bi de benim
Emelikon Bende 19 haftadayım geçen hafta aynı şeyler oldu yatarak dinlenebilirsin ben öyle yaptım uzun süre aç kalmayın çok geçmiş olsun
wisesmom Haftada aynılarını yaşadım. Aşırı baş ağrım oldu, tansiyon yükseldi diye korktuk meğer düşmüş. Yükseği bebeğe çok zararlı Allah korusun da düşük öyle değil merak etmeyin. Benim ağrım 4 gün sürdü. Hafiflemesi için yaptıklarım: kafama beze sarılı buz koydum, bol su içtim, bir de lavanta yağını parmağınızın ucuyla burun deliklerinize sürün azcık, rahatlatıyor. Geçmiş olsun.
Eslem_1 wisesmom kaç olmuştu tansiyonunuz benim de 9/5 oluyor ara sıra ama şeker düşüklüğü de tansiyonu düşürüyor sanırım meyve yiyorum bazen düzelsin diye
Emelikon Ecrinlinaa bütün gün yattım ayağa kalktığım an sersem gibi oluyordum ertesi gün geçti ama bir halsizlik vardı ister istemez
wisesmom Ecrinlinaa Ben doktoruma telefonda anlattım, tansiyonunu ölçtür dedi, yüksek olmadığını görünce parol alıp dinlen dedi. He bu arada eve bir tansiyon aleti aldık ben sabah akşam kontrol ettim, yazdım bir kenara. Siz de bulundurun imkanınız varsa.
Ecrinlinaa Eslem_1 ben yemek yaparken bile 5 dk ayakta dursam bayilacak gibi oluyorum tansiyonda sikinti yoksa şekere baktir diyolar ben daha baktirmadim ama sekerden de oluyormus
wisesmom Ecrinlinaa sabah kalkar kakmaz ölçtüm bir de akşam yemekten ya 1 saat önce ya sonra. Tansiyon aleti omron marka aldık en iyisi buymuş. Ama biz panikle hemen eczaneden alınca pahalı oldu 650 tl gibi. Siz internetten araştırıp daha ucuzunu bulabilirsiniz.
wisesmom Eslem_1 benim de yüksek 9-10 arası değişiyor. Küçük de 6-7 arası. Sizinki benden de küçükmüş. Ben şeker baktırmadım onunla mı ilgiliymiş?
Eslem_1 Ecrinlinaa ölçüyor musun cnm ben ölçüyorum tansiyonda çok sıkıntı yoksa şekerim düşmüştür diye düşünüyorum az evvel mesela 9 a düştü elma yedim biraz toparladım biraz da tuz değdirdim dilime ama sen tabi doktoruna sormadan tuz olayına direkt girme benim eskiden kalan bi alışkanlık tansiyonum hep düşük olunca tuz ya da tuzlu ayrana koşardım direkt 😊
Eslem_1 Ecrinlinaa bi de mesela üştümemeye de dikkat et üşütmek herkesi böyle etkiler mi bilmiyorum ama ben üşütürsem direkt düşüyor tansiyonum
Eslem_1 wisesmom ben de omron kullanıyorum ama dijital değil de normal tansiyon aletlerini de tavsiye ediyorlar bilmiyorum benim şu ana kadar en küçük 9/5 olmuştur yanlış yazdınız sanırım 9/10 yüksek bir tansiyon değil ki 😊 ama genelde ölçtüğümde 10 ya da 11 civarı çıkıyor mesela 12 ya da 13 ü geçtiğini bilmiyorum hiç ancak heyecanlanırsam yükselirdir 😊 ben de şeker ölçtürmedim hiç ama ben deneme yanılma yoluyla öğrendim tabi mesela tansiyonum düştüğü zamanki belirtilerle şekerim düştüğü zamanki belirtiler aynı oluyordu hafif baş dönmesi ellerde titreme olurdu hem şekerli hem de tuzlu gıda tüketirdim o zamanlarda 😊 ama internetten de baktığımda düşük şekerli hastaların çoğunda tansiyon düşüklüğü de vardır yazıyor 🌸 ikisi aynı dengede ilerliyor bence