Eslem_1 Hamilelikte şeker neden yükseliyor ya da şekeri yükselten gıdalar nedir? Ben meyve pekmez vs dışında abur cubur çikolata vs tüketmiyorum meyve çok yükseltir mi acaba ? 18. Haftamdayım daha önce şekere dair bi tahlil de yapılmadı nasıl anlaşılıyor ?🌸😊
SerraveAnnesii Eslem_1 24-28.haftalar arası şeker yükleme testi yaptırılıyor isteğe bağlı herkes yaptırmıyor. Ben çikolata, pekmez, meyve vs abartmadan hep yiyordum bende çıkmamıştı. 34.haftadayım dikkat etmeye çalışıyorum. Canım çikolata çekiyor abartmadan yiyorum
maviananas Eslem_1 meyvede de şeker yüksektir. 24 ile 28 haftalar arasında şeker yükleme testi veya açlık tokluk şekerine bakılır orda anlaşılır şeker olup olmadığı
benimmdunyamm Eslem_1 muz incir üzüm karpuz kuru üzüm bunlar şekeri anı yükseltiyor diyetisyenim diyor birde mutlaka meyvenin yanında kefir süt yoğurt veya ayran iceceksiniz ki meyvenin şekerini kesecek şekeri yukseltmicek ben hep öyle yapıyorum
Eslem_1 maviananas ekmeği lifli çavdar ekmekleri var artık onlardan yiyorum o da sadece sabah kahvaltısında 2 dilim şeklinde 😊 patatesle pirinci de aşırı tüketmem
Eslem_1 maviananas SerraveAnnesii kaçar porsiyon meyve yiyorsunuz mesela ? Benim normalde de meyveyle aram hiç iyi değildir aslında şekerli hiçbir şeyle aram iyi değildir meyveyi de zorla çocuk için yiyorum mesela her gün muz portakal kivi armut bunları tüketiyorum günde en az 4 meyve yemeye çalışıyorum fazla mı acaba gündüz 2 akşam yemek sonrası 2 adet şeklinde 🌸🤔
SerraveAnnesii Eslem_1 Bende öyle yapıyorum öğlen acıkınca falan ara öğün niyetine elma, mandalina, portakal, muz yiyorum ama bazen her gün yemediğim oluyor bebeğimin kilosu da gayet normal şeker de çıkmadı.
maviananas Eslem_1 benimde meyveyle aram pek yok ben sadece portakal yiyorum sadece onu canım istiyor. Eğer şekeriniz çıktıysa meyvelerin porsiyonunu küçültüp yarısını yeyin öyle düşebilir şekeriniz
maviananas Eslem_1 ben normalde patatesi çok severim ekmeği de tam buğday yiyorum bir dilim şekerim sınırdaymıs dikkate etmeye çalışıyorum bende artık. Pekmez de de çok şeker var ben bir yemek kaşığı kadar yiyorum doktor o kadar yeterli olur demişti
Eslem_1 benimmdunyamm aslında kuru üzüm de var ama ona pek yaklaşmıyorum çünkü meyve haricinde her gün 4-5 tatlı kaşığı tahin pekmez yiyorum bi de kuru incir yersem fazla olabilir diye yemiyorum pek 😊 kefir olarak altınkılıç mı içiyorsunuz ben daha hiç içmedim ama acaba o marka nasıl olur hamilelikte
benimmdunyamm Eslem_1 1 porsiyon meyve 5 yemek kaşığı yoğurt veya süt bir bardak veya kefir ben öğlen yemek yemedigim için bana iki ars öğün yazdı onlarda meyve süt meyve kefir falan içiyorum
Eslem_1 benimmdunyamm ben de öğlen yemek yemiyorum günde 2 öğün yiyorum ama bazen öğlenleri 1 kase çorba içiyorum 🍜 günde kaç adet meyve yiyorsunuz
benimmdunyamm Eslem_1 altınkilic güzel sade şekeriniz var zaten tahin pekmez yemeyin diyetisyen bana helva reçel pekmez hepsini yasakladı ekmekle yiyince ekstra yükselir
blueberyy00 Eslem_1 pekmez de seker dikkat et meyve de günde bir kez ye ara öğün olarak bana diyetisyen meyveyi öyle önerdi
Eslem_1 blueberyy00 pekmezi ara öğün olarak yiyorum öğle yemeği yemiyorum zaten ama siz toplamda tüm günü 1 meyveyle mi kapatıyorsunuz yani ?
benimmdunyamm Eslem_1 2 canım mesela saat 1 de bir elma üstüne tarçın yanında yoğurt saat 3 gibi bir portakal yanında kefir süt veya ayran öyle
blueberyy00 Eslem_1 evet doktor öyle dedi eğer gece 12-1 e doğru yatarsam 11 gibi bı kase yoğurt yanına bir meyve daha yiyebilirim ama küçük olacak ve yediğinizde iki üç çeşit yemeyin tek çeşit bitane yiyin çünkü doktor kış meyvelerinun her cesitini yiyebilirsin ama büyük porsiyon değil ve tek çeşit her gün farklı çeşit yiyebilirsin dedi fazla kaçırmak da şekeri yükseltir Öğle yemeği yemeyip pekmezle ara öğün gibi yapmak da iyi değil pekmez üzüm suyunun kaynatılmış halı iyce şekeri kalmış halı normalde evet çok sağlıklı ama şeker hastalarında direk şeker yemek gibi bana doktor çayı bile şeker asla atmazsan ic yoksa içme dedi şekeriniz normal düşük de eğer tatlı şeylerden bir iki çatal bastırmak için atabilirsiniz bence ağzınıza ama dikkat ederrk tabi kendi doktorunuza da sorun daha doğru bilgi alirsiniz
Eslem_1 blueberyy00 gündüz 1-2 saat arayla muz ve portakal yiyorum akşam da 2 meyve badem fıstık yoğurt yiyip yatıyorum
Eslem_1 blueberyy00 işte benim hayatımda kahve çay vs hiçbir şey yok tatlı pasta vs hiç sevmeyen yemeyen biriyim yediğim günlük 3-4 meyve bi de pekmez onları da yemezsem bu sefer şekerim mi düşer diye de korkuyorum dediğim gibi pasta tatlı vs hiç yemem sevmem muhakkak sizler tatlı yiyorsunuzdur tatlıda. Benim kadar tiksinen yoktur herhalde 😀
blueberyy00 Eslem_1 doktorunuz ne diyor şekeriniz kaç çıkıyor diğer yorumada yazdim şekeriniz kaç çıkıyor açlık tokluk 1 saat
Eslem_1 SerraveAnnesii kilosu normal derken normalde şeker olsaydı bebek zayıf ya daha mı kilolu oluyor ?şeler hakkında pek bilgim yok ama Zaten bebeğe kadar zarar veren şeker düzeyi sanırım uçlarda olan seviyedir herhalde 🌸
blueberyy00 Eslem_1 yok şekerim çıktığından beri yemiyorum ama şekerin yuksek ise 3-4 meyve ve pekmez çok şekerden benim suyum fazla erken doğum riskim var hastanede yatıyorum cikiyorum nolur dikkat edin doğuma kadar sikabilirsiniz kendinizi ama yine dediğim gibi ben kendi yasadigimdan doktorumun dediklerinde örnek veriyorum senin doktorun ne Dior şekerin kaç çıkıyor diyet yapiyormusun mesela beyaz ekmek princ makarna patates felan herşeyi cikarman gerek bir süre hayatindan
Eslem_1 benimmdunyamm pekmezi ekmeksiz 4-5 tatlı kaşığı yiyorum ekmekle yemiyorum neden tamamen yasakladı peki? Kilonuz şekeriniz vs nasıldı yoksa hiçbir şey yokken mi yasakladı ? 🌸