Sağlık ocağına gitmeden de gebe kaydı yapılabilir özelde olur mu bilmem ama devlet hastanesinde gebelik diye tanı atıldığında sistem otomatik olarak kaydı sağlık ocağına bildirmiş oluyor benim öyle oldu bire bir sağlık ocağına gitmedim 19-20 haftalık olunca da birinci doz için çağrılıyor