Miniklimonum zorunlu diye birşey yok canım.ben hamilelik öncesi 2 doz oldum hamilelikte olmıcam.kaldıki zorunlu değil asla.ilk doz ve ikinci doz arası 1 ay,2.doz ve 3.doz arası 3 ay,4.doz 5 ay sonra 5.doz da 1 yıl sonra oluyor.bu şekilde düzenli olursa 5 doz anlam buluyor.yoksa seyrek yapılan 2 dozum pek bir anlamı olmuyor.5 yıl sadece koruyuculuğu var.ama 5 dozu düzenli yaptrdıysa ömür boyu koruyuculuğu var.bu bilgilendirmeyi de diğer yazanlar için yaptım canım okurlar belki diye🌸