IlknurSrz evet folik asiti doguma kadar kullaniyoruz, 12. Haftadan sonra tek basina kullanmayi kesiyoruz fakat verilen ek vitaminlerin icinde zaten folik asit oluyor gunluk doz asilmasin diye tek basina kullandigimiz folik asit kesiliyor. Ayrica folik asit bir B grubu vitaminidir ve gunluk alinip harcanir. Yani sizin aldiginiz folik asiti vucudunuz gerekli yerlere kullanir ve fazlasini idrarla disari atar. Hicbir sekilde depolanmasi gibi bir sey soz konusu degildir bu yuzden zarar verici bir vitamin de degildir. Hamilelikte A,D,E,K vitaminlerinin alimina dikkat edilmeli cunku onlarin fazlasi karacigerde birikir ve haddinden fazla birikmesi vucutta zehir etkisi yaratir. Ama zaten o derecelere de ulasmasi icin avuc avuc vitamin aliyor olmamiz gerekir. Folik asit konusunu akliniza takmayin, arada 3-5 gun kullanamadiginiz oluyorsa cok sorun yaratmaz, ama 12. Haftadan sonra doktorunuz ek olarak farkli bir seye baslatmiyorsa bu durumu sorun mutlaka.