Canım anneler güzel anneler biraz uzun olacak ama aklıma gelenleri yazmak istedim siz eksikleri tamamlarsınız okuyan yeni anne adaylarıda nasiplenir 🌸
- Öncelikle instagramda muhendisinoğlu diye bir sayfa var lütfen takip edin bütün bebek ürünlerini inceliyor ve açıklıyor neden sağlıklı yada neden sağlıklı değil ona göre alışveriş listesi yapabilirsiniz. Bazılarınız diyecek biliyorum yok ablam kullandı yok eskiden böylemiydi tıbbın teknolojinin daima ilerlediğini hatırlatmak isterim..
- İlk zamanlar bebek doğduğunda hep ağlayacak ve hep memede olmak isteyecek bu herzaman doymadığı anlamına gelmez! Öncelikle ortam yabancı sesler yabancı sıcacık bir yerden bambaşka bir dünyaya geliyor ve tek bildiği koku sizsiniz kendini en çok memede güvende hissediyor ayrıca gaz faktörünüde unutmayın lütfen.
- Her sağım sütün miktarını göstermez sağarsınız sütünüz az çıkar tamam sütüm yok hemen mama vereyim zaten ağlıyor diye düşünmeyin lütfen mama karşıtı asla değilim ama önceliğimiz daima anne sütü olmalı. Emin olun bebeğinizin emiş gücü çok çok daha kuvvetli. Sağlık ocağından 15. Gün kilo kontrolü için çağıracaklar ozamana kadar bekleyin asıl ozaman sütünüz yeterlimi değilmi anlarsınız.
- Bebeğinizin sarılık olmaması için sık sık sürekli emzirin 2 saatte bir diyolar ama gerçekten işe yaramıyor saeılık olduysa 1 saati hiiiç aşmayın tecrübeyle sabit! Eski üsül h bir yöntemi yapmayın! Şekerli su vermeyin! Sarı tülbent örtmeyin! Sarı birşey giydirmeyin! Bu şekilde sarılığın artıp artmadığını anlayamazsınız renk sizi yanıltır.
- Emzirmelere gaz arası muhakkak verin mesela bir memeyi 5 dakika emdi çekin alın omzunuza gazını çıkartın sonra emmeye tekrar devam etsin hem bu şekilde gaz birikmez hem emerken huzursuzlanmaz her türlü bebek içinde sizin içinde daha rahat olur
*Elleri serin olacak bu üşüdüğü anlamına gelemez oda ısınız 23 derece olsun sırtı ve göğsü sıcaksa üşümüyordur
*Kucağa alıştırma lafını çooook duycaksınız kendi tavsiyem lütfen alışsın hiiiç kısıtlamayın çünkü bu günler istesenizde bir daha geri asla gelmeyecek evet bazen zor bunaltıcı oluyor ama en en fazla bu 2 yıl sonra istesenizde eskisi gibi kucakta durmıcaklar ve çok özliceksiniz o günleri!
- Ek gıda içinde lütfen sebzeyle başlayın ben çok araştırdım bu konuyu kızımda hatta doktorumuz meyve dedi ama ben sebzeyle başladım çünkü ilk lezzet olarak tatlıyla başlarsanız sonra ki tadım sebzeyi istemiyor çoğunluk ve yemek seçmeye yememeye başlıyor ilk sebze sonra yoğurt en son meyve verin. Yoğurdu kendiniz mayalayın mümkün olduğunca hatta hiç hazır paketli kavonozlu ürünler tükettirmeyin. Tuz şeker 1 yaşına kadar hiç vermeyin!
- Daha liste uzar uzar gider aklıma geldikçe de seve seve eklerim sizinde aklınıza gelenler varsa lütfen yazın okuyan herkese şimdiden teşekkür ederim umarım az da olsa faydalı olur ❤️